8 دی 1398

جزیره جیمز باند

 جزیره جیمز باند James Bond Island یک نقطه عطف در خلیج فانگ نگا Phang Nga Bay می‌باشد. یکی از ویژگی های متمایز این جزیره، تعداد بسیار زیاد صخره های سنگ آهکی است که به صورت عمودی از آب بیرون زده اند و ارتفاع آنها بسیار زیاد است. فیلمبرداری از فیلم “مردی با تفنگ طلایی The Man with the Golden Gun ” نوشته “یان فلمینگ”در سال 1974 علت شهرت این جزیره نسبت به دیگر جزایر در پوکت شده است. طبق نظرسنجی‌های انجام شده، بهترین مکان برای قایقرانی و موج سواری جزیره جیمز باند James Bond Island است.

خلیج فانگ نگا Phang Nga Bay با مساحت 40000 هکتار از حدودا 100 جزیره بزرگ و کوچک تشکیل شده است که این جزیره به لحاظ زیبایی باید به صورت تک تک در کتاب گینس به عنوان جزایر عجیب و غریب به ثبت برسد. جزیره جیمز باند James Bond Island یکی از همین جزایر است. جزیره جیمز باند James Bond Island  تحت حفاظت پارک ملی پوکت است. به دلیل موقعیت مخاطره آمیز بعضی از صخره ها در این جزیره، هیچ قایقی اجازه ندارد به صورت بسیار نزدیک در کنار صخره ها قرار بگیرد. بهترین موقعیت برای دیدن این صخره ها از داخل قایق و یا ساحل کوچک روستای  Koh Ping Ghan است. در Koh Ping Ghan صخره هایی خواهید دید که درون آنها غارهای کوچکی تشکیل شده اند.

برنامه ریزی بیشتر تورها یک توقف دو ساعته در جزیره جیمز باند James Bond Island است که معمولا برای صرف ناهار در یک رستوران محلی می باشد. این رستوران محلی در روستایی که در نزدیکی جزیره جیمز باند James Bond Island است، غذاهای دریایی که محصول صید همان روز است را برای گردشگران طبخ و سرو می‌کند. سکنه این روستا بیشتر مسلمان هستند و شغل اصلی آنها ماهیگیری است. اگر می‌خواهید مدت زمان بیشتری در جزیره جیمز باند James Bond Island بمانید و از آرامش و سکوت اینجا بهره ببرید می‌توانید یک قایق به مدت5- 4 ساعت اجاره کنید. هزینه اجاره معمولا کمتر از 2000 بات می باشد. اگر دوربین عکاسی‌تان را نیز با خود می‌برید بهتر است کیف ضدضربه و ضد آب آن را هم همراهتان ببرید تا از ورود آب به داخل دوربینتان جلوگیری نمایید.

نظرات کاربران