8 دی 1398

باغ وحش پوکت

باغ وحش پوکت Phuket Zoo and Animal Parks و چند حیات وحش دیگر در شهر پوکت، علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کرده است.

تمساح، ببر، فیل، میمون، پروانه، پرنده، مار و … از جمله حیواناتی هستند که در اینجا زندگی می‌کنند. در ساعات مشخصی از روز، نمایش های ویژه ای از فیل‌ها، میمون‌ها و تمساح ها برگزار می گردد که این ساعات عبارتند از :

 نمایش میمون‌ها: 10:00، 12:00، 14:30 و 16:45

نمایش تمساح ها: 9:45، 12:45، 15:15 و 17:30

نمایش فیل‌ها: 10:30، 13:30و 16:00

چند باغ و حیات وحش دیگر نیز در سطح شهر پوکت وجود دارند که عبارتند از : باغ پرندگان Phuket Bird Park ، باغ گلهای ارکیده Phuket Orchid Garden ، باغ ببر ها Tiger Kingdom، باغ گیاهان Phuket Botanic Garden، مزرعه مارها

باغ پرندگان Phuket Bird Park

این باغ پر از پرندگان و پروانه های رنگی است. دکوراسیون باغ پرندگان Phuket Bird Park بسیار زیبا و بیشترِ آن از چوب است. انواع و اقسام پرندگان نظیر طاووس، طوطی، شترمرغ و … در باغ پرندگان Phuket Bird Park زندگی می‌کنند. در باغ پرندگان Phuket Bird Park نیز نمایش های مختلفی با کمک گرفتن از پرندگان به خصوص طوطی های رنگارنگ برای مردم اجرا می شود. همچنین گیاهان مختلفی در اینجا قرار دارند، البته طیف وسیعی از گیاهان و درختان را می‌توانید در باغ گیاهانPhuket Botanic Garden که مخصوص برای گیاهان است مشاهده نمایید. ساعت کاری باغ پرندگان Phuket Bird Park از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است. ساعات اجرای نمایش به ترتیب 10:30، 13:30 و 15:30 می باشد. قیمت بلیط این باغ برای بزرگسالان 500 بات و برای کودکان 300 بات می باشد.

باغ ببرها Tiger Kingdom in Phuket

 باغ ببرها Tiger Kingdom in Phuket که جدیدا در شهر پوکت به راه افتاده است، مناسب برای کسانی است که دوست دارند از نزدیک ببرها را لمس کنند و با آنها عکس یادگاری بگیرند. برای ساختن این مجموعه حدودا 100 میلیون بات هزینه شده است تا این محیط گرم، تمیز و صمیمی ایجاد گردد. بسته به میزان هزینه‌ای شما برای گرفتن بلیط صرف می‌کنید می‌توانید از نزدیک ببرهای مختلف در سنین متفاوت را ببینید و آنها را لمس کنید. هزینه بلیط برای دیدن ببرهای کوچک از 800 بات آغاز می‌شود و درصورت درخواست شما برای دیدن و لمس ببرهای بزرگتر هزینه بلیط افزایش یافته و به 3500 بات نیز می‌رسد. عکاسان ماهری در اینجا هستند که لحظه های خوب شما با ببرهای دوست داشتنی را ثبت می‌کنند. برای ورود به خانه ببرها یکسری قوانین وجود دارد که حتما باید رعایت شود،1 – کفش هایتان را دربیاورید، در آنجا به شما پاپوش‌های مناسب داده خواهد شد، دست هایتان را با آب و صابون بشویید، از زدن فلاش دوربین عکاس خودداری نمایید. راهنمای بسیار آسانی در باغ ببرها Tiger Kingdom in Phuket قرار دارد که حتما قبل از ورود باید آن را مطالعه کنید. ساعات کاری باغ ببرها Tiger Kingdom in Phuket ، از 9 صبح تا 6 بعد از ظهر می‌باشد.

باغ گیاهان پوکت Phuket Botanic Garden

در این باغ انواع و اقسام گیاهان مناطق مختلف گرمسیری و سردسیری جمع آوری و در بخش های مختلف نگهداری می شوند، گلهای ارکیده زیبا، 50 گونه از کاکتوس، درختان نخل، نیلوفرهای آبی،درختان انبه، موز، سیب، لیچین و سانتول که ممکن است تا به حال نه دیده و نه خورده باشید را ببینید. یک حوض و یک آبشار مصنوعی نیز درباغ گیاهان پوکت Phuket Botanic Garden ساخته شده است که درون حوض آن ماهی های رنگارنگ ژاپنی(کپور ژاپنی) زندگی می‌کنند. بخش دیگر باغ گیاهان پوکت Phuket Botanic Garden به هوای زمستانی و گیاهان مناطق سردسیر اختصاص یافته است. قسمت های متنوع دیگری نیز در این باغ است که باید همه آنها را ببینید. تا فراموش نشده است یادآور شویم که در یک قسمت از باغ، انواع و اقسام برنج تایلندی و صیفی جات نیز کاشت و برداشت می شود، که توصیه می‌کنیم حتما این قسمت را نیز ببینید. ساعات کاری باغ گیاهان پوکت Phuket Botanic Garden از 9 صبح تا 5 بعد از ظهر است؛ البته چهارشنبه ها این مکان تعطیل است. هزینه بلیط برای بزرگسالان 500 بات و برای کودکان 300 بات می باشد.

باغ گل‌های ارکیده Phuket Orchid Garden

در این باغ بیش از 1000نوع از گیاهان ارکیده نظیر ارکیده دندروبیوم Dendrobium ، ارکیده واندا Vanda hybrid orchids ، بالبفیلوم اکرناتویدس Bulbophyllums ، گیاه حشره خوار سیروپتالوم Cirrhopetalum و صدها گونه ارکیده تایلندی که همگی از خانواده ثعلبیان است، قرار گرفته اند. بعضی از گیاهان در طول مدت 3 تا 6 ماه از سال گل می‌دهند و البته تعداد دیگری از این گیاهان ممکن است فقط یک روز از سال گل بدهند. به شما توصیه می‌کنیم حتما به باغ گل‌های ارکیده Phuket Orchid Garden بروید و دوربین عکاسی‌تان را نیز فراموش نکنید. ساعات کاری این باغ از 9صبح تا 5:30 بعد از ظهر است. هزینه ورود بزرگسالان 400بات و کودکان 200 بات می باشد.

مزرعه مارها Snake Farm

در مزرعه بزرگ مارها Snake Farm، بیش از 50 نوع مار که بعضی از آنها سمی و بعضی آبی هستند را خواهید دید. انواع مار کبرا و زنگوله‌ای نیز در مزرعه مارها Snake Farm زندگی می‌کنند. همچنین نمایش های مختلفی با کمک گرفتن از مارها نیز در این مجموعه برگزار می‌شود. ساعات نمایش به ترتیب 10:00، 12:00، 13:00، 15:00 و 17:00 است. هزینه بلیط نیز 300 بات می باشد

نظرات کاربران