barcelona city tour

گشت 7 روزه در بارسلون

اسپانیا با داشتن شهرهایی که جاذبه‌های گردشگری و تاریخی بسیاری را در خود جای داده‌اند، هر ساله مسافران بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از شهرهای اسپانیا که شاید بسیاری آن را به‌خاطر تیم فوتبال محبوب بارسلونا بشناسند شهر زیبای بارسلونست. تور بارسلون به دلیل وجود مکان‌های دیدنی و تاریخی بسیار طرفداران زیادی دارد. تنوع و تعداد زیاد این دیدنی‌ها باعث شده تا تور بارسلون نیازمند برنامه‌ریزی منظم و دقیقی باشد تا گردشگران بتوانند تمام این دیدنی‌ها را ببینند. در ادامه تور بارسلون را برای شما در 7 روز برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در ادامه هر روز از تور بارسلون را مفصل با مشخصات اماکن دیدنی توضیح می‌دهیم.

روز اول گشت بارسلون

اولین روز از تور بارسلون را با دیدن دوازده مکان دیدنی و تاریخی آغاز می‌کنیم. همانطور که در نقشه می‌بینید در این برنامه‌ی یک روزه این دوازده مقصد در یک مسیر قرار دارند تا دسترسی برای شما راحت باشد. این اماکن عبارتند از: کلیسای جامع خانواده مقدس (Sagrada Familia)، بلوار آوینگودا دیاگونال (Avinguda Diagonal)، ساختمان کازا میلا (Casa Milà)، ساختمان کازا باتلو (Casa Batlló)، ساختمان کازا آماتلر (Casa Amatller)، ساختمان کازا لیئو مورِرا (Casa Lleó Morera)، میدان کاتالونیا (Plaça de Catalunya)، بلوار (La Rambla)، مرکز خرید لا بوکریا (La Boquería)، میدان رئال (Placa Reial)، عمارت پالائو گوئل (Palau Güell)، بنای یادبود کلمب (Columbus Monument). روز اول تور بارسلون پر بار است و مکان‌های دیدنی زیادی را می‌بینیم. سعی شده مکان‌هایی نزدیک به هم در برنامه گنجانده شود تا جابجایی بین این جاذبه‌ها در تور بارسلون وقت زیادی از شما نگیرد.

کلیسای جامع خانواده مقدس

آدرس: میدان گائودی، 253، 08013 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 2073031 93

مبلغ ورودی: 29-15 یورو.

ساعت بازدید: از ماه نوامبر تا فوریه 9 صبح تا 6 عصر- از آوریل تا سپتامبر 9 صبح تا 8 شب- از مارس تا اکتبر 9 صبح ت 7 شب.

مدت زمان بازدید: یک ساعت.

اولین مقصد در روز اول تور بارسلون کلیسای قدیمی خانواده‌ی مقدس است. این کلیسای جامع به عنوان بهترین شاهکار آنتونی گائودی بسیار مورد توجه قرار دارد. این کلیسا در منطقه ایگزمبل واقع شده و ساخت آن در سال 1882 بر اساس طرح های نئو گوتیک فرانسیسکو د پائولا دل ویلار آغاز شد. تنها یک سال پس از اینکه گائودی شروع به ساخت و ساز کرد، کمی سبک مدرن را وارد طراحی‌اش کرد که همین باعث شد بهترین اثر تمام عمرش شود. گائودی تمام زندگی‌اش را گذاشت تا فقط یک نما، نمای عیسی مسیح، صحن، دخمه و یک برج کامل شده را ببیند. در نقشه‌های کلیسا 18 برج و سالنی با ظرفیت 13000 نمازگزار وجود داشت. پس از مرگ گائودی در سال 1926، روند ساخت و ساز به آرامی در خلال جنگ داخلی به طول انجامید تا اینکه در دهه 50 ساخت و ساز بار دیگر سرعت گرفت. در حال حاضر 8 برج کامل و دو نما وجود دارد. روند ساخت ادامه پیدا کرد و در سال 2000 سقف شبستان اصلی تکمیل شد. امید است که ساخت و ساز تا سال 2026 که مصادف با صدمین سالگرد مرگ گائودی است، تکمیل شود.

دو نما از هشت نما کامل شده‌اند نمای شبستان و نمای اشتیاق. آنها با نقوش برگرفته از طبیعت و دکوراسیون به سبک باروک آراسته شده‌اند. نمای اشتیاق مصائب مصلوب شدن عیسی را نشان می‌دهد. دو نمای افتخار و و نمای ضلع جنوبی کلیسا در حال ساخت هستند. به نظر می‌رسد گلدسته‌های نازک بلند سبک گوتیک را به خوبی به نمایش می‌گذارند. این نما یکی از زیباترین معماری‌های سبک گوتیک است که در تور بارسلون می‌بینید. فضای داخلی کلیسا به اندازه نمای بیرونی چشمگیر است، در سردابه می‌توانید محل استراحت نهایی گائودی را ببینید. در شبستان ستون‌های را شبیه به درختانی تراشیده‌اند که در قسمت گنبد شاخه‌های این درختان به هم می‌رسند. برای دسترسی راحت گردشگران تور بارسلون در برج‌ها آسانسور تعبیه کرده‌اند.

این کلیسا 5 صحن دارد و گذرگاهی که شبیه به صلیب است. شبستان مرکزی 15 مترعرض و 90 متر طول دارد. گذرگاه 60 متر طول و 30 متر عرض دارد. با اینکه ساخت و ساز این کلیسا هنوز ادامه دارد اما معماری و هنر خارق‌العاده‌اش آن را به بهترین مکان در تور بارسلون تبدیل کرده است که نباید دیدنش را از دست داد.

بلوار آوینگودا دیاگونال

آدرس: بلوار آوینگودا دیاگونال، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 45 دقیقه.

این خیابان دیدنی که در تور بارسلون به دیدنش می‌رویم با پای پیاده تنها 18 دقیقه با کلیسای‌ خانواده‌ی مقدس فاصله دارد. خیابان دیاگونال عریض‌ترین و یکی از مهم‌ترین خیابان‌های بارسلون است که ایدفونس سدرا یکی از برنامه‌ریزان شهری پیشرو بارسلون آن را طراحی کرده است. خیابانی که شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند و از غرب به شرق می‌رود. این خیابان 11 کیلومتری از منطقه لس کورتز تا منطقه سنت مارتی ادامه دارد. در بازدید از این خیابان در تور بارسلون فروشگاه‌ها، هتل‌ها و مکان‌های تفریحی زیادی می‌بینید.

در این خیابان ساختمان‌های معروف زیادی وجود دارد از جمله  کازا سرّا، کازا د ترادس و ساختمان کازا دل بارو دِ کوادراسبه سبک نئوگوتیک که موزه موسیقی را در خود جای داده است. همه‌ی این ساختمان‌ها را جوزف پویگ گادافاج طراحی کرده.

از دیگر ساختمان‌های این خیابان می‌توان به کازا کومالت، ساختمان سبک نئوبیزانس ازگلِسیا دل کارمه، هتل اِم‌ای بارسلون، ساختمان پالائو رئال دِ پِدرالبِس و بسیاری دیگر را نام برد. کازا دِ لِس پانکسز یا خانه‌ی خانواده‌ی سلطنتی از دیگر شاهکارهای معماری این خیابان است. اگر در تور بارسلون قصد خرید دارد به فروشگاه‌های دیاگونال مار، گلوریز و اینجِلز آوینگودا دیانگونال سر بزنید. در این خیابان امکان تفریحی مثل سینما نیز وجود دارد.

ساختمان کازا میلا

آدرس: کارِر پروونسا، 263، 08008 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 4845900 93 – 4845980 93

مبلغ ورودی: 29-22 یورو

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه 9 صبح تا 8:30 شب، 9 شب تا 11 شب.

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه.



این ساختمان با پای پیاده 4 دقیقه از خیابان آوینگودا دیاگونال فاصله دارد.
کازا میلا با نام لا پِدرِرا نیز می‌شناسند، این ساختمان یکی دیگر از طراحی‌های آنتونی گائودی است که در تور بارسلون به آن برمی‌خوریم. این آپارتمان بین سال‌های 1906 تا 1912 ساخته شد و امروزه در فهرست میراث جهانی یونسکو و مقر بنیاد کاتالونیا لا پدررا قرار دارد.
کمپ پدرو میلای اول گائودی را مأمور طراحی ساختمان در پاساژ د گراسیا کرد. این سازه منحصربه‌فرد نه خط مستقیم دارد نه دیوار حمال، در عوض بر ستون‌ها و تکیه‌گاه‌های فولادی تکیه دارد. سقف‌هایی با ارتفاع متفاوت نمای نامنظمی به ساختمان داده. دو حیاط خلوت دارد که نور طبیعی را از پنجره‌ها وارد ساختمان می‌کنند. مساحت تمام ساختمان بیش از 1000 متر مربع است. 9 طبقه دارد شامل زیرزمین، طبقه همکف، نیم طبقه، طبقه اصلی، 4 طبقه بالا و اتاق زیر شیروانی. گائودی پارکینگ زیرزمینی را به ساختمان اضافه کرد که در آن زمان حرکت جسورانه‌ای در طراحی معماری بود.
نمای بیرونی ساختمان بالکن‌های با نرده‌های فرفورژه موج دار دارد. این نرده‌ها را جوزف ماریا جول طراحی کرده است. نمای بیرونی ساختمان به اندازه دیگر ساخته‌های او رنگارنگ نیست و بیشتر رنگ طبیعی مصالح را دارد. اشکال نامنظم و رنگ طبیعی آن باعث شد که مردم محلی به این ساختمان لقب «معدن سنگ» یا لا پدررا بدهند.
در روز اول تور بارسلون ساختمان‌های معروف زیادی می‌بینیم اما سبک معماری آرت نوو و مدرنیستای کاتالان که گائودی در طراحی این ساختمان استفاده کرده آن را از دیگر ساختمان‌ها متمایز می‌کند. دودکش‌های بالای پشت بام رنگ‌های سورئالیستی دارند و شبیه جنگجویان علمی تخیلی و دیگر شخصیت‌های خارق العاده هستند. دودکش‌ها کاملا کاربردی بودند، اما به قدری با موزاییک و قطعات مرمر تزئین شده‌اند که بیشتر شبیه آثار هنری مجسمه سازی هستند

ساختمان باتلو

آدرس: پیاده‌روی گارسیا، 41، 08007، بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 4880666 93

مبلغ ورودی: بزرگسالان 23.5 یورو- کودکان 20.52 یورو.

ساعت بازدید: دوشنبه تا یکشنبه از 9 صبح تا 9 شب.

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه.



این ساختمان تنها 7 دقیقه با پیای پیاده از کازا میلا فاصله دارد.
کازا باتلو یکی از سه ساختمان غیرمعمول در امتداد مسیر گارسیا است که در تور بارسلون در کنار کازا آماتلر و کازا للو موررا می‌بینیم. این سه در کنار هم که «بلوک ناسازگاری» را تشکیل می‌دهند. این خانه در ابتدا برای یک خانواده طبقه متوسط ​​ساخته شد و در سال 1904 گائودی مأمور بازسازی آن شد. کازا باتلو جنبه بازیگوش گائودی و سبکی عجیب از طراحی او را منعکس می‌کند. این ساختمان هم در دسته‌ی سبک مدرن جا می‌گیرد هم در دسته‌ی هنر نو، اما نسبت به دیگر ساختمان‌هایی که در تور بارسلون می‌بینید در سطح دیگری قرار دارد.
گائودی نمای اصلی را با شیشه و سنگ جایگزین کرد. دیوار نما به گونه ای ساخته شده بود که مانند موج خمیده به‌نظر می‌رسید، گائودی آن را گچ‌بری کرد و با موزاییک‌ها و شیشه‌های رنگی پوشاند. قسمت بالای ساختمان شبیه پشت یک حیوان است که به اژدها معروف شده. به نظر می‌رسد که فلس‌ها و ستون فقرات قطعات گرد سنگ تراشی تزئین شده و از زوایای مختلف رنگ آن متفاوت دیده می‌شود. برای ستون‌های طبقه اول و دوم از سنگ مونتجویک استفاده شد. طبقه نوبل یا سوئیت اصلی که رو به نمای ساختمان است سیستم پنجره منحصربه‌فرد دارد که با وزنه های تعادل باز و بسته می‌شوند. بالکن‌های بیرون زده آهن فرفورژه تزئین شده‌اند. در نما از اشکال و رنگ های ارگانیک استفاده شده است.

فضای داخلی خانه به همان اندازه قابل توجه است، پلکانی دارد که شبیه ستون فقرات یک حیوان به‌نظر می‌رسد. اتاقی که طوری تزئین شده که انگار زیر آب است. کاشی‌های لعابدار و یک آسانسور چوبی که هنوز کار می‌کند. یک نورگیر مرکزی بزرگ؛ شیشه‌های رنگی؛ موزاییک و جزئیات غیرمنتظره‌ای در بسیاری از اتصالات به چشم می‌خورد. تمام ساختمان شامل طبقه همکف، طبقه اصلی، چهار طبقه مستقل، تراس پشت بام، زیر شیروانی و حیاط 5000 متر مربع را پوشش می‌دهد.

ساختمان کازا آماتلر

آدرس: مسیر گارسیا، 41، 08007 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 4877217 93

مبلغ ورودی: 17-12 یورو

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه 10 صبح تا 7 شب.

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه.

این ساختمان دومین ساختمان از مجموعه‌ی سه‌تایی «بلوک ناسازگاری» است که در روز اول تور بارسلون می‌بینیم. کازا آماتلر در کنار کازا باتلو گائودی و کازا لیئو موررا اثر دومنک ای مونتانر قرار دارد. این خانه توسط شکلات‌ساز آنتونی آماتلر در سال 1898 خریداری شد و سپس به جوزپ پویگ ای کادافلخ دستور داد تا ساختمان را مطابق با سلیقه‌ی خانواده‌اش دوباره طراحی کند. این معمار با صنعتگران ماهری از جمله مجسمه‌سازان ایوسبی آرنوا و آلفونس جوجل کار کرد تا خانه ای به سبک مدرنیستا برای خانواده آماتلر بسازد.

در تور بارسلون ساختمان‌های بسیاری را می‌بینیم که هر یک در هنر معماری از دیگری متمایز است. طرح اولیه این ساختمان بر اساس عمارتی معمولی در کاتالان بود اما عناصر معماری آلمان و هلند در آن استفاده شد. تأثیر آلمانی را می توان در پنجره‌های گوتیک مشاهده کرد و شیروانی پلکانی از معماری کلاسیک هلندی گرفته شده است. رواق‌های ظریفی در بالکن‌های طبقه اول، قرنیز خط‌دار، کاشی‌های سرامیک روشن و پنجره‌های شیشه‌ای رنگی وجود دارد. در نمای آن از اشکال فانتزی شامل چهره های شوالیه، اژدها و شخصیت های دیگر استفاده شده است. در سرسرا ستون‌ها و پلکانی بزرگ وجود دارد.

در طبقه همکف، بازدیدکنندگان وارد لابی می‌شوند و راه پله‌های زیبا و شیشه‌های رنگی را می‌بینند، سپس از پشت ساختمان به فضای نمایشگاهی می‌روند که میزبان نمایشگاه‌های موقت است. این خانه در سال 2012 بازسازی شد. کتابخانه و آرشیو عکاسی گسترده موسسه هنر اسپانیایی آماتلر در این ساختمان نگهداری می‌شود. بازدیدکنندگان همچنین می‌توانند عکس هایی را که آماتلر در سفرهای خود گرفته است ببینند و حتی شکلات های آماتلر را در آشپزخانه خانه بچشند.

کازا لیئو موررا

آدرس: مسیر گارسیا، 35، 08007 بارسلون، اسپانیا.

مبلغ ورودی: 15 یورو.

ساعت بازدید: سه‌شنبه تا یکشنبه 10 صبح تا 1:30 بعدازظهر- 3 عصر تا 7 شب.

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه.

یک دقیقه فاصله از ساختمان کازا آماتلر.

یکی دیگر از سه ساختمان منحصر به فرد این بلوک که در تور بارسلون می‌بینید کازا لیئو موررا است. این ساختمان به دلیل معماری منحصربه‌فرد طراح لوئیس دومنیک مونتانِر توجه را به خود جلب می‌کند. این معمار مشهور در سال 1902 ماموریت یافت تا ساختمانی که در سال 1864 ساخته شده بود بازسازی کند.

دومنیک با چندین صنعتگر برجسته مانند ایوسبی آرنوای مجسمه‌ساز و آنتونی ریگالت بلَنچ شیشه‌گر کار کرد. آنتونی سرّا فیتر

 که مسئول کارهای سرامیک بود و گاسپِر هومار دکوراسیون داخلی و طراحی مبلمان را بر عهده داشت. ساختمان مدرن سبک هنر نو از طبیعت و نقوش ارگانیک الهام گرفته شده است.

نمای ساختمان عناصر فانتزی و جزئیات زیادی دارد. از جمله اشکالی که در نما به کار رفته، تلفن و لامپ است که هر دو در زمان حیات معمار اختراع شده‌اند. نما دارای چندین بالکن پرآذین و یک برجک در گوشه است که به دلیل چندلایه بودن و تزئینات سنگین شبیه به کیک عروسی به‌نظر می‌رسد.

در طول سال ها خرابکاری و بازسازی بدون فکر بخشی از ساختمان، به ویژه فضای طبقه همکف را که برای ایجاد فضایی برای یک فروشگاه تغییر دادند.

بازدید از میدان معروف کاتالونیا در تور بارسلون

آدرس: میدان کاتالونیا، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 45 دقیقه.

فاصله از ساختمان کازا لیئو موررا 8 دقیقه.

میدان معروف کاتالونیا که در برنامه‌ی تور بارسلون می‌بینید یک میدان عمومی بزرگ با مساحت حدود 50000 متر مربع است که ساختمان‌های تاریخی مهمی آن را احاطه کرده‌اند. شلوغ ترین میدان شهر است. بین شهر قدیمی و منطقه ایگزَمپل واقع شده است، جایی که 9 خیابان معروف از جمله آمبلا و  گارسیا در آن به هم می رسند. در محدوده‌ای خارج از شهر و روستایی تاسیس شد اما وقتی در سال 1858 دیوارها فرو ریختند به مرکز فعالیت شهری تبدیل شد.

در همان زمان منطقه جدید ایگزمپل  بر اساس طرحی از ایدفونس سِردا ساخته شد. مقامات محلی در مورد تلاقی مناطق قدیم و جدید و نحوه ادغام آنها مطمئن نبودند. سردا  می خواست خیابان رامبلا را به سمت منطقه جدید ادامه دهد و طرح رویرا تریاس برای ساخت میدانی وسیع بود که به خیابان رامبلا در محل میدان فعلی پیوست. با این حال، طرح نهایی را پویگ کادافالخ انتخاب کرد، در سال 1920 ساخت آن کامل شد و نتیجه شد میدانی که امروز در تور بارسلون می‌بینیم.

مرکز میدان به شکل بیضی است که ردیفی از درخت آن را احاطه کرده. این میدان چندین اثر هنری عمومی و بناهای تاریخی مانند پاستور دو پائو اثر پابلو گارگالو، مجسمه‌های جوزپ لیمونا، بنای یادبود فرانسیس ماسیا (رئیس جمهور سابق دولت کاتالونیا) و مجسمه لا دیسّا اُ انیگما اثر جوزپ کلارا را در خود جای می‌دهد. در قسمت شمالی میدان تعدادی آبنما وجود دارد که شب‌ها روشن می‌شوند. ساختمان‌های اطراف میدان شامل فروشگاه بزرگ اِل کورت اینجلز، چندین تئاتر، کافه، رستوران، هتل، بانک می‌شود و در زیر میدان مرکز حمل و نقل اصلی و ایستگاه  مترو قرار دارد که رفت و آمد شما را در تور بارسلون راحت‌تر می‌کند.

بلوار لارامبلا

آدرس: بلوار لارامبلا، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت.

فاصله از میدان کاتالونیا با پای پیاده 7 دقیقه می‌باشد.

مطابق برنامه‌ی روز اول تور بارسلون ساعت 1 بعدازظهر به بلوار لارامبلا می‌رسیم. این بلوار 1.2 کیلومتری که در مرکز شهر قرار دارد مقصد بسیاری از گردشگران در تور بارسلون است. قسمت میانی بلوار مخصوص عابر پیاده است. این مسیر از فواره‌ی کانالِتِس تا بنای یادبود کلمب امتداد دارد. ساختمان‌های تاریخی زیادی مانند تئاتر لوسیو را در این مسیر می‌بینید. بلوار قبلا رودخانه‌ای بود که درست در خارج از دیوارهای شهر جریان داشت. یک دانشگاه و چندین صومعه در کناره‌های رودخانه قرار داشتند. هنگامی که دیوارهای شهر فرو ریخت، رودخانه خشک شد. این بلوار در سال 1766 ساخته شد. ساختمان‌های قدیمی تخریب شدند، اما نام ساختمان‌های معروف را بر روی هر یک از 5 بخش بلوار گذاشتند. از آنجایی که این بلوار 5 بخش دارد، اغلب به آن لاس رامبلاس می‌گویند.

بخش های لاس رامبلاس شامل رامبلا دِ کانالِتِس در نزدیکی چشمه کانالِتا، رامبلا دِلس اِستودیس محلی که قبلا دانشگاه بود و امروز محل آکادمی سلطنتی علوم و هنر است، رامبلا دِ سنت جوزپ جایی که زمانی صومعه بود و امروز محل مرکات د لا بوکریا و سنگفرش ساخته شده به دست جوآن میرو است، رامبلا دلس کاپوتینز جایی که زمانی یک صومعه کوپچین در آن قرار داشت و امروز محل کاخ رئال و میدان کوچکی با چراغ‌های خیابانی که توسط گائودی آن را طراحی کرده.

رامبلا د سانتا مونیکا، جایی که صومعه‌ای سابق در آن قرار داشت و به بنای یادبود کلمبوس و رامبلا د مار منتهی می‌شود که از آنجا می‌توانید به سمت ساحل بروید. در شهری با خیابان‌های باریک این بلوار نسبتا عریض حساب می‌شود. بلوار خیلی زود تبدیل به یک پاتوق محبوب و مکانی در تور بارسلون شد. ساختمان‌های مهمی در امتداد بلوار قرار دارند از جمله دلا ویرنا، و مرکز خرید بُکوئِرا. در تور بارسلون و در امتداد رامبلا جاذبه‌های گردشگری زیادی مانند موزه موم و موزه اروتیکا و همچنین هنرمندان خیابانی، فروشندگان صنایع دستی خواهید دید.

مرکز خرید لا بُکوئرا

آدرس: بلوار رامبلا، 91، 08002 بارسلون، اسپانیا.

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه 8 صبح تا 8:30 شب.

مدت زمان بازدید: 45 دقیقه.

دو دقیقه فاصله از بلوار رامبلا.

یکی از قدیمی‌ترین مراکز خریدی که در برنامه‌ی تور بارسلون می‌بینید بازار لا بکوئرا است. این بازار سرپوشیده‌ی بسیار بزرگ در سیوتات ولّا در ورودی بلوار رامبلا قرار دارد. در سال 1200 ساخته شد و بعدها به بلوار رامبلا منتقل شد. محل خوب این بازار باعث می‌شد دسترسی به آن ساده باشد و افرادی که از بلوار عبور می‌کردند سری هم به بازار می‌زدند. محل قدیمی این بازار در نزدیکی یکی از دروازه‌های شهر بود. جایی که کشاورزان از مناطق روستایی برای فروش محصولات خود به دروازه‌ی شهر می‌آمدند.

در سال 1827 با بازار مجاور خودش ادغام شد و نام لا رامبلا سنت جوزپ را بر آن گذاشتند. در سال 1840 اولین سنگ ساختمان جدید بازار را گذاشتند و بر اساس طرحی از ماس ویلا ساخت آن را آغاز کردند. در سال 1871 روشنایی به آن اضافه شد و در 1914 سقف آن را با سقفی فلزی جایگزین کردند. مدرن‌سازی همینطور ادامه پیدا کرد تا اینکه بازار به یک جاذبه‌ی توریستی تبدیل شد که همیشه در لیست جاذبه‌‌های تور بارسلون قرار می‌گرفت. در سال 2005 جایزه‌ی بهترین بازار را از کنگره‌ی جهانی بازارها دریافت کرد.

بسیاری از غرفه‌داران سه یا حتی چهار نسل در این بازار غرفه داشته‌اند. طیف گسترده‌ای از کالاها در بازار پیدا می‌شود. بیش از 900 غرفه دارد که در بلوک‌های مربعی در دو طرف قرار دارند و سازه‌ای بیضی شکل از غرفه‌ها ساخته شده. می‌توانید غذاهای غیرعادی و منحصربه‌فردی مانند دم گاو، مارماهی سیاه، گیاهان دارویی، ماکارونی دست ساز، حبوبات، میوه‌های خشک، خوراکی، کله پاچه، ماهی شور، غذاهای دریایی، گوشت، پنیر، میوه و سبزیجات و شراب را از این بازار خریداری کنید. این بازار یک کلاس درس آشپزی برگزار می‌کند که در آن آموزش‌های آشپزی توسط کارشناسان مختلف ارائه می‌شود. چندین رستوران، تاپاس بار و کافه در محل بازار وجود دارد. گردش در این بازار برای شما یکی از خاطره‌انگیزترین گردش‌ها در تور بارسلون خواهد بود.

میدان رئیال

آدرس: میدان رئال، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه.

با فاصله‌ی 8 دقیقه پیاده روی از بازار لابکوئرا.

دومین میدان قدیمی شهر که در ادامه‌ی تور بارسلون می‌بینیم میدان رئیال است. این میدان در واقع در شهر قدیمی بارسلون و در ورودی بلوار لارامبلا قرار داشت. در قرن نوزدهم به جای این میدان صومعه‌ی کوپوچین قرار داشت و در سال 1822 شهر تا این منطقه گسترش پیدا کرد. در 1835 صومعه در آتش از بین رفت و پس از اینکه برنامه برای ساخت تئاتر اجرا نشد تصمیم گرفتند میدانی جدید در این محل بسازند. شهرداری برای طراحی میدان مسابقه برگزار کرد.

فرانسس دنیل مولینا کاساماجوی اول در این مسابقه برنده شد و پس از آن در سال 1859 میدان رئال تکمیل شد. این میدان مربعی متقارن را ساختمان‌های بزرگی که هرکدام نماهایی از سبک نئوکلاسیک بر خود دارند احاطه کرده‌اند. وجود نماهای طاق‌دار حالتی کاملا ایتالیایی به میدان داده و درختان نخل کاشته شده  در آن حس مناطق گرمسیری را به فضا می‌دهد.

از ویژگی‌های مهم این میدان وجود فواره‌ای بزرگ در مرکز آن است. این فواره که «سه لطف» نام دارد را آنتونی رُویرا تریاس اول طراحی کرده و چشمگیرترین فواره‌ای است که در تور بارسلون مشاهده می‌کنید. دو تیر چراغ قدیمی این میدان را آنتونی گائودی در سال 1879 طراحی کرده این چراغ‌ها با نمادهایی مثل خدای تجارت تزئین شده‌اند. از دهه‌ی 1980 به بعد این میدان محلی برای پیاده‌روی و محبوب در میان گردشگران تور بارسلون تبدیل شده است. افراد بسیاری برای پیاده روی و صرف قهوه در کافه‌های اطراف میدان به اینجا می‌آیند.

عمارت پالائو گوئل

آدرس: کارِر نو دِ لا رامبلا، 5، 08001 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 3173974 93

مبلغ ورودی: 12 یورو.

ساعت بازدید: آوریل تا سپتامبر سه‌شنبه تا یکشنبه 10 صبح تا 8 شب- اکتبر تا مارس همه روزه 10 صبح تا 5:30 عصر.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت.

فاصله از میدان رئال دو دقیقه است.

قصر گوئل عمارتی قدیمی است که در ال راوال قرار دارد. و یکی دیگر از آثار آنتونی گائودی است که در جریان تور بارسلون می‌بینید. این عمارت به عنوان بخشی از آثار بزرگ هنرمند و معمار آنتونی گائودی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. بسیاری از آثار گائودی که در تور بارسلون دیده‌ایم با همکاری یوسبی گوئل صنعتگر ثروتمند ساخته شده‌اند. در سال 1888 از گائودی خواست تا این عمارت را طراحی کند و این خانه تا زمان مرگ او به خانه خانوادگی گوئل تبدیل شد. بعدها در طول جنگ داخلی از این ساختمان برای شکنجه زندانیان سیاسی استفاده می‌شد.

ورودی‌های ساختمان قوسی شکل و بلند هستند با دروازه‌های آهنی مزین به نقوش پیچیده. کالسکه‌ها می‌توانستند از طریق طاق‌نماها وارد حیاط یا سالن داخلی شوند، از اینجا حیوانات را به زیرزمین می‌بردند و مردم به قسمت نشیمن خانه می‌رفتند. سالن اصلی سه طبقه دارد با طاق‌ها و گنبدی در وسط که حس یک کلیسای جامع گوتیک را ایجاد می‌کند. در داخل ساختمان تمرکز اصلی روی اتاق مرکزی است که برای پذیرایی از بازدیدکنندگان استفاده می‌شد. بالای دیوارها پنجره‌های کوچکی وجود دارد که صاحبان خانه می‌توانستند مخفیانه به مهمانان خود را ببینند. در اتاق اصلی شکاف‌هایی در بالای دیوار وجود دارد که در آن فانوس آویزان می‌کردند. این خانه دارای یک اتاق موسیقی باشکوه با ارگ است که در ساعات بازدید نواخته می‌شود.

در آثار گائودی اثر سبک گوتیک، اسلیمی و هنر نو در دکوراسیون و معماری به وضوح دیده می‌شود. خانه سرشار از رنگ، زوایا، شیشه های رنگی، سنگ‌های ساده‌ی صیقلی، طاق‌های سهمی شکل، موزاییک، نقاشی های دیواری و گنبد است.

یادبود کلمب

آدرس: پورتال دِ لا پوآ، بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 9330252 34 +

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه.

فاصله از عمارت پالائو گوئل 6 دقیقه می‌باشد.

کریستوف کلمب را همه با داستان معروف جهانگردی‌اش می‌شناسند حال در تور بارسلون به مکانی که یادبود این جهانگرد بزرگ ساخته شده می‌رویم. بنای یادبود کریستوف کلمب در انتهای بلوار لارامبلا قرار دارد. بنای یادبود کلمب در سال 1888 به عنوان ادای احترام به کشف دنیای جدید (آمریکا) و به مناسبت نمایشگاه جهانی  که همان سال برگزار می‌شد ساخته شد. برای ساخت این بنا از سنگ، آهن و برنز استفاده کرده‌اند. این بنای تاریخی ستونی است به سبک قُرِنتی به ارتفاع 60 متر، به قطر 2.25 متر که بالای آن یک مجسمه برنزی کریستوف کلمب به ارتفاع 7.5 متر نصب شده که به دریا اشاره می‌کند. مجسمه‌ی کلمب روی یک سرستونی مزین به تصاویر آفریقا، آسیا، آمریکا و اروپا قرار دارد.

در پای ستون آهنی یک پایه دایره‌ای نصب شده که توسط چهار راه پله به عرض 60 متر بالا می‌رود. در اطراف پایه مجسمه‌ی هشت شیر ​​نصب شده است.. سایر مجسمه‌های اطراف پایه افراد برجسته عصر اکتشاف را به تصویر می‌کشند. 8 نقش برجسته برنز دستاوردهای کلمب از جمله ملاقات او با پادشاه فردیناند و ملکه ایزابلا در کوردوبا را نشان می‌دهد. در داخل ستون، آسانسوری وجود دارد که بازدیدکنندگان را به یک گالری می‌رساند. از این گالری منظره‌ای از دریا و همچنین بوار لا رامبلا را می‌توان دید. به این ترتیب روز اول تور بارسلون را با بازدید از یادبود یکی از معروف‌ترین شخصیت‌های اسپانیایی به پایان می‌رسانیم.

روز دوم گشت بارسلون

در برنامه‌ی روز دوم از تور بارسلون به دیدن بعضی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر بزرگ می‌رویم. جاذبه‌هایی از قبیل: سالن کنسرت دلا موزیکا کاتالانا (Palau de la Música Catalana)، موزه‌ی فردریک مارِس (Museu Frederic Marès)، کلیسای جامع بارسلون (Barcelona Cathedral)، میدان پلازا دل رِی (Plaça del Rei)، موزه‌ی تاریخ بارسلون (History Museum of Barcelona)، موزه‌ی پیکاسو (Museu Picasso)، کلیسای سانتا ماریا دِل مار (Santa Maria Del Mar). همانطور که در نقشه می‌بینید سعی کرده‌ایم مقصد‌های روز دوم تور بارسلون را طوری انتخاب کنیم که رفت و آمد بین آنها کمترین زمان ممکن را از شما بگیرد.

سالن کنسرت دلا موزیکا کاتالانا

آدرس: خانه کنسرت دلا موزیکا، 6-4، 08003 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 2957200 93 اطلاعات خرید بلیط: 902442882

مبلغ ورودی: 18 یورو.

ساعت بازدید: تورهای همراه با راهنما از سپتامبر تا جولای از 10 صبح تا 3:30 عصر- آگوست 9 صبح تا 6 عصر.

مدت زمان بازدید: یک ساعت.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

روز اول تور بارسلون را با رفتن به یکی از زیباترین سالن‌های کنسرت اروپا آغاز می‌کنیم. این نمونه زیبا از معماری مدرنی که در فهرست یونسکو نیز ثبت شده، در لا ریبرا قرار دارد. این ساختمان را لوئیز دومنیک مونتانر اول طراحی کرده. ساختمان سلن کنسرت در سال 1908 تکمیل و به خانه‌ی کُر کاتالان تبدیل شد. این گروه در آن زمان بسیار محبوب بود و با اجرای آهنگ‌های محلی در کشور تور برگزار می‌کرد.

نمای ساختمان با مجسمه‌ای مواج که نشان‌دهنده آهنگ کاتالان است تزئین شده، تمثالی از اورفئوس در زیر مجسمه‌ها و نیم‌تنه‌های آهنگسازان معروف وجود دارد. یک راهروی طاقی شکل سرسرا را به خیابان متصل می‌کند و هر ستون با موزاییک‌های زیبا پوشیده شده است. سالن در طبقه اول قرار دارد. هر طبقه یک ویژگی خاص دارد مانند شیشه‌های رنگی، مجسمه‌ها، موزاییک‌ها و نقاشی‌های دیواری. تنها منبع نور در طول روز در سالن، گنبد شیشه ای رنگی است که توسط چهره‌های اعضای یک گروه کُر احاطه شده. تمام سقف گنبدی را از شیشه های رنگی ساخته‌‌اند. روی دیوار پشت صحنه، چهره‌هایی از جنس سفال از زنانی را نشان می‌دهد که آلات موسیقی در دست دارند. طاق‌نمایی را که دورتادور صحنه را گرفته پائو گارگالو طراحی کرده. صحنه مملو است از حس کارهای جوزپ کلاو و اورفئو کارگردان نمایش «گل‌های ماه می».

دیگر بخش‌های ساختمان شامل اتاق‌های تمرین، کتابخانه و سالنی در زیرزمین است. از این سالن برای اجراهای منظم توسط طیف وسیعی از هنرمندان از نوازنده‌های جاز و ارکستر گرفته تا اجراهای موسیقی محلی استفاده می‌شود. این بخش از تور بارسلون در میان گردشگرانی که به موسیقی و موسیقی‌دانان بزرگ علاقه دارند طرفداران زیادی دارد.

بازدید از موزه‌ی فردریک مارِس در تور بارسلون

آدرس: کارر کامتِس، 6، 08002 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 3105800 93

مبلغ ورودی: 4.20 یورو.

ساعت بازدید: سه‌شنبه تا شنبه از 10 صبح تا 7 عصر-یکشنبه 11 صبح تا 8 شب.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت و نیم.

فاصله از سالن کنسرت دلا موزیکا کاتالانا 6 دقیقه.

بازدید از موزه‌ها بخش اصلی تورهای گردشی هستند و در تور بارسلون هم به تعدادی از این موزه‌ها سر می‌زنیم. موزه‌ی فردریک مارِس در محله گوتیک بارسلون، در بخشی از قصری قرار دارد که زمانی متعلق به کنت‌های بارسلون بود. این موزه مجموعه‌ای خصوصی از مجسمه‌های فردریک مارس را نگهداری می‌کند. مارس مجموعه بزرگی از مجسمه‌ها را با قطعاتی از دوران باستان تا قرن 19 جمع‌آوری کرد. موزه دو بخش دارد، یکی مجسمه‌ها و دیگری مجموعه‌ای از اشیاء تاریخی و روزمره به نام «کابینت کلکسیونر». در این بخش نمایی از زندگی روزمره مردم در قرن 15 تا 16 دیده می‌شود.

بخش مجسمه‌سازی شامل آثاری از تمام مناطق اسپانیا از دوران پیش از روم تا قرن 19 است. برخی از آثار مهم عبارتنداز: کنده‌کاری‌های مذهبی قرون وسطایی چند رنگ، آثاری از دوره رنسانس، مجسمه‌های باروک و آثار جدیدتر. در این موزه‌ی غنی از تور بارسلون طیف وسیعی از سبک‌های مختلف را می‌بینید. مجموعه‌ی «کابینت کلکسیونر» اشتیاق مارس به تاریخ و هنر را نشان می‌دهد.

مجموعه‌ای از اقلام روزمره قرن 15 تا 16 آداب و رسوم و سبک زندگی آن دوره در این بخش دیده می‌شود. «کابینت کلکسیونر» به سه بخش تقسیم می‌شود: «سالا فمنینا» مصنوعاتی که زنان در زندگی روزمره خود به ویژه در دوره رمانتیک استفاده می‌کردند. از جمله اقلام به نمایش گذاشته شده می‌توان به شانه، لوازم جانبی مو، وسایل آشپزخانه، جواهرات، پنکه و لباس اشاره کرد. بخش بعدی «سالا دِ لِس دایورژنز» کارهایی را نشان می‌دهد که مردم برای تفریح ​​و سرگرمی انجام می‌دادند مانند اسباب بازی، تئاتر، کتاب و غیره. بخش «سالا دِل فومادور» مجموعه‌ای از پیپ‌ها را به نمایش می‌گذارد. از دیگر اقلام به نمایش گذاشته شده می‌توان به اسلحه، عکس، دوربین، ساعت، سرامیک، ظروف شیشه‌ای و عصا اشاره کرد. اگر قصد دارید در تور بارسلون درباره‌ی زندگی روزمره‌ی مردم زمان‌های دور اطلاعاتی بدست بیاورید بازدید از این موزه را فراموش نکنید.

کلیسای جامع بارسلون

آدرس: پرتال دِ انجل، 14، 08002 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 3151554 93

مبلغ ورودی: 3 یورو.

ساعت بازدید: جهت عبادت و نیایش از 8:30 صبح تا 12:30 بعدازظهر و از 5:45 عصر تا 7:30 شب- برای بازدید فرهنگی و گردشگری دوشنبه تا شنبه از 12:30 بعدازظهر تا 5:30 عصر- یکشنبه از 2 بعدازظهر تا 5:30 شب.

مدت زمان بازدید: یک ساعت.

فاصله از موزه‌ی فردریک مارس 1 دقیقه است.

نقش کلیساها در تاریخ و فرهنگ یک کشور بر هیچکس پوشیده نیست بنابراین سعی کرده‌ایم بسیاری از این کلیساها را در برنامه تور بارسلون قرار بدهیم. کلیسای جامع صلیب مقدس و سنت اولالیا کلیسای اسقف اعظم بارسلون است. این مکان در یک قطعه زمین مرتفع در منطقه گوتیک باری در قلب بارسلون قرار دارد و به نام لا سیئو نیز شناخته می‌شود. مکانی که این کلیسا در آن قرار دارد قبلا یک معبد رومی، یک مسجد و بعداً یک کلیسای قرن اول بود که توسط مورها ویران شد.

ساخت کلیسای فعلی که در تور بارسلون می‌بینید در سال 1298 و در زمان پادشاه جاموئه اول آغاز شد. جنگ و طاعون سرعت ساخت و ساز را کاهش داد و ساختمان اصلی در سال 1460 تکمیل شد. با این حال کار بر روی آن تا اوایل قرن بیستم ادامه یافت و نمای گوتیک در سال 1889 کامل شد. طراحی نما و گلدسته بر اساس نقشه های چارلز گالترز بود.

نمای گوتیک با مجسمه‌ها تزئین شده در حالی که برج‌ ناقوس دارای برجک‌هایی به سبک گوتیک است. پنجره‌ها و درها نیز دارای طاق‌های گوتیک هستند. معماری این کلیسا تلفیقی است از سبک‌های گوتیک، قرون وسطی و رنسانس. طول کلیسا 93 متر، عرض آن 40 متر و ارتفاع آن در شبستان مرکزی 28 متر است. برج‌های ناقوس به شکل هشت ضلعی هستند و 54 متر از سطح زمین ارتفاع دارند و ارتفاع گلدسته مرکزی به 70 متر می‌رسد. در داخل کلیسای جامع یک شبستان و پشت محراب پنجره‌های شیشه‌ایِ رنگی مربوط به قرن پانزدهم وجود دارد. در کناره‌های شبستان، 28 محراب کوچک وجود دارد که می‌توانید مقبره‌های چهره‌های برجسته تاریخ بارسلون از جمله کنت رامون برنگوئر اول را در آنها ببینید. دخمه زیر محراب کلیسا، تابوت سانتا اولالیا، قدیس حامی بارسلون را در خود جای داده است. اطراف جایگاه گروه کر را نقش برجسته‌هایی وجود دارد که داستان زندگی سنت اولالیا را روایت می‌کند. می‌توانید با آسانسور به پشت بام کلیسا بروید تا مناظر عالی از شهر را ببینید.

قدمت صومعه‌های مجاور کلیسا به قرن چهاردهم برمی‌گردد. در مجموعه‌ی کلیسا موزه‌ی کوچکی قرار دارد که اشیا و آثار مذهبی مثل لاپیتات اثر بارتولوم برمجو را می‌توانید در آن ببینید.

توجه: در این روز در تور بارسلون لباس مناسب بپوشید چرا که برای برای ورود به این کلیسا باید لباسی بپوشید که زانوها و شانه‌ها را بپوشاند. از ورود بازدیدکنندگانی که لباس مناسب ندارند جلوگیری می‌شود. جلوی کلیسا فروشندگانی هستند که شال و لباس‌هایی از این قبیل را به بازدیدکنندگان می‌فروشند.

میدان دِل رِی

آدرس: میدان دِل رِی، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 30 دقیقه.

فاصله از کلیسای جامع بارسلون دو دقیقه است.

سبک معماری محله‌ای که در ادامه‌ی تور بارسلون می‌بینید تماما گوتیک است. میدان پادشاه در این محله قرار دارد و توسط ساختمان‌های تاریخی مربوط قرون وسطی احاطه شده است. طبق گفته‌ها پادشاه فردیناند و ملکه ایزابلا زمانی که کریستوف کلمب از سفرش برمی‌گشت در این مکان از او استقبال کردند. مهم‌ترین جاذبه معماری این میدان ساختمان پالائو رئال میجِر است، این ساختمان زمانی خانه بعضی از کنت‌های بارسلون بوده. قبلا از این کاخ به عنوان قلعه‌ای رومی استفاده می‌شد.

عناصر گوتیک معماری بعداً به بنا اضافه شدند. برج مراقبت پادشاه مارتین در سمت چپ تالار تینل قرار دارد و یکی از آثار قرن پانزدهمی این مجموعه است. در سمت راست تالار تینل، کلیسای سلطنتی سنت آگاتا قرار دارد که یک برج ناقوس هشت ضلعی دارد. بازدیدکنندگان از برج ناقوس می توانند نقاشی اِپیفِنی اثر جائومه هاگات را ببینند. ساختمان سبک گوتیک دیگری که در این مقصد از تور بارسلون می‌بینیم ساختمان دِل لیوکتیننت مربوط به قرن شانزدهم است که حیاطی زیبا دارد. در انتهای جنوب شرقی میدان ساختمان کلاریانا پادِلاس را می‌بینیم که در سال 1931 آجر به آجر از کارِر دِل مِرکادِرز به این مکان منتقل شد. موزه‌ی تاریخ شهر در این ساختمان قرار دارد. در داخل موزه می‌توانید بقایای دوران رومی بارسلون را ببینید که در زمان جابجایی کاخ کشف شده‌اند.

موزه‌ی تاریخ بارسلون

شماره تلفن: 3151111 93

مبلغ ورودی: 7 یورو

ساعت بازدید: سه‌شنبه تا شنبه 10 صبح تا 7 شب. یکشنبه 10 صبح تا 3 عصر.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت و نیم.

این موزه که در ادامه‌ی تور بارسلون به دیدنش می‌رویم در میدان قدیمی دِل رِی قرار دارد. در این میدان در واقع دو موزه وجود دارد یکی موزه‌ی کاخ سلطنتی که نمونه‌ای بی‌نظیر از معماری گوتیک در قرون وسطی است و دیگری موزه‌ی تاریخ شهر که بخشی از تاریخ دوران روم را در بارسلون نشان می‌دهد.

بازدیدکنندگان از طریق یک عمارت گوتیک به نام کلاریانا پادِلاس وارد موزه تاریخ شهر می‌شوند. این عمارت در ابتدا در اینجا ساخته نشده بود، اما در دهه 1930 به این میدان منتقلش کردند. در این مقصد از تور بارسلون نمایشگاه‌های موقتی در مورد فرهنگ ایبری و فرهنگ مدیترانه و همچنین نمایشگاهی در مورد تاریخ بارسلون وجود دارد. پس از بازدید از عمارت به زیر زمین می‌روید تا بخش کاوش‌شده بارچینو، شهر رومی که قبل از بارسلون در آنجا بود را ببینید. این سایت باستان شناسی با گذرگاه‌های مرتفع پوشیده شده است تا بازدیدکنندگان بتوانند میدان‌های روم باستان، خانه‌ها، خیابان‌ها، انجمن و فروشگاه‌ها را به راحتی ببینند.

برای دیدن مجموعه کاخ سلطنتی که قدمت آن به قرن دهم بازمی‌گردد، به سطح زمین برمی‌گردید. کاخ و ساختمان‌های مرتبط همه مشرف به میدان هستند. قدمت این کاخ به قرن یازدهم برمی‌گردد و در قرن سیزدهم تا پانزدهم خانه کاتالان‌ها و سپس پادشاهان آراگون بوده است. در کلیسای کوچک محراب ساخته شده به دست جائومه هاگات را می‌بینید. در مجاورت نمازخانه، سالن ضیافت بزرگ دِل تینل قرار دارد، جایی که بزرگترین طاق سنگی اروپا در آن ساخته شده. در کنار ساختمان برج شاه مارتین قرار دارد که در سال 1555 ساخته شد. این برج 5 طبقه در زمان آخرین پادشاه کنت بارسلون برای کمک به محافظت از کاخ ساخته شد. روبروی این کاخ، کاخِ ستوان قرار دارد.

تور بارسلون و موزه‌ی نقاش معروف، پیکاسو

آدرس: کارِر کرِمات گرَن، 4، 08003 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 3196310 93

مبلغ ورودی: 14-11 یورو.

ساعت بازدید: سه‌شنبه و چهارشنبه 9 صبح تا 7 شب- پنج‌شنبه 9 صبح تا 9:30 شب- جمعه تا یکشنبه 9 صبح تا 7 عصر.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت.

فاصله از موزه‌ی تاریخ بارسلون 5 دقیقه است.

پیکاسو معروف‌ترین نقاش اسپانیایی است که در تور بارسلون موزه‌ای که به آثار وی اختصاص دارد را می‌بینیم. موزه پیکاسو در سال 1963 در ساختمانی به سبک گوتیک کاتالان مربوط به قرن سیزدهم و چهاردهم افتتاح شد/ این مجموعه عبلوه بر آثار پیکاسو نزدیک به 4000 اثر هنری را در خود جای می‌دهد. بیشتر این مجموعه توسط یکی از دوستان نزدیک پیکاسو به نام جائومه سابارتس گوئال به موزه اهدا شد و در سال 1970 پیکاسو 2500 اثر خود را در اختیار موزه گذاشت. بعدها، پس از مرگ او، بیوه پیکاسو تعداد بیشتری از آثار این هنرمند را به موزه اهدا کرد. پیکاسو در مالاگا به دنیا آمد اما ارتباط قوی با بارسلون داشت. پیکاسو (1973-1881) از سال 1895 تا جنگ داخلی در بارسلون زندگی کرد.

آثار هنری تمام دوره‌های هنری زندگی پیکاسو را پوشش می‌دهد. این مجموعه شامل نقاشی‌ها، سرامیک‌ها، مجسمه‌ها، طراحی‌ها و حکاکی‌ها و همچنین طرح‌های پیکاسو و کتاب‌های یادداشت وی است. یکی از مهم‌ترین آثار  این موزه، مجموعه لاس مِنیناس است که شامل 59 نقاشی است که پیکاسو در «دوره آبی» خود خلق کرده است. لاس منیناس در واقع تفسیر پیکاسو از اثر ولاسکوئز به همین نام بود. یکی از شناخته‌شده‌ترین نقاشی‌های پیکاسو، هارلکین نیز بخشی از این مجموعه است. آثار به ترتیب زمانی مرتب شده اند تا بازدیدکنندگان بتوانند به راحتی پیشرفت کاری او را ببینند. تور بارسلون بدون دیدن موزه‌ی این هنرمند معاصر بزرگ کامل نمی‌شود.

کلیسای سانتا ماریا دل مار

آدرس: کلیسای سانتا ماریا، 1، 08003 بارسلون، مادرید.

شماره تلفن: 34933102390

مبلغ ورودی: 8 یورو.

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه از 9 صبح تا 1 بعدازظهر؛ 5 عصر تا 8:30 شب؛ یکشنبه 10 صبح تا 2 بعدازظهر؛ 5 عصر تا 8 شب.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت.

این کلیسا با پای پیاده 3 دقیقه از موزه‌ی پیکاسو فاصله دارد.

برای حسن ختام روز دوم از تور بارسلون به کلیسای معروف سانتا ماریا می‌رویم. کلیسای سنت ماریای دریا (بانوی دریای ما) در منطقه ریبرا قرار دارد. این بنا از سال 1329 تا 1383 در زمانی ساخته شد که بارسلون یکی از قدرت‌های سفرهای دریایی در دنیا بود. قبلا در سال 998 کلیسای دیگری در این مکان قرار داشت. ساختمان کنونی را رامون دسپویگ و برنگوئر دو مونتاگوت طراحی کردند و به سفارش آلفونسو چهارم به مناسبت فتح ساردینیا (1325) ساخته شد. در سال 1428 زلزله‌ای پنجره گل رز کلیسا را ​​ویران کرد که در سال 1459 با پنجره‌ای دیگر به سبک پر زرق و برق‌تر جایگزین شد. در سال 1936 کلیسا دچار آتش سوزی شد و مجبور شدند محراب باروک و جایگاه گروه کر مرکزی را عوض کنند. بعداً در قرن نوزدهم، کلیسای مقدس در مجاورت این کلیسا ساخته شد. این کلیسا دو برج هشت ضلعی باریک متعلق به قرن پانزدهم دارد.

دو دو طرف شبستان اصلی دو راهروی بزرگ وجود دارد. تقریباً تمام تزئینات کلیسا در طول جنگ داخلی از بین رفته است. فضای داخلی آن بزرگ و جادار و دارای سقف طاقدار بلند است که بر روی چندین ستون هشت ضلعی باریک ساخته شده. این کلیسا شیشه‌های رنگی زیبایی دارد که نور طبیعی روز را به داخل هدایت می‌کند. ممکن است بتوانید در یکی از اجراهای موسیقی معمولی که در کلیسا برگزار می شود شرکت کنید. روز دوم از تور بارسلون با بازدید از یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر به پایان رسید. ادامه‌ی تور بارسلون در روز سوم را در ادامه مفصل شرح می‌دهیم.

روز سوم گشت بارسلون

تاکنون دو روز پربار را در تور بارسلون گذرانده‌ایم و بخش زیادی از جاذبه‌های گردشگری شهر را دیده‌ایم. سومین روز تور بارسلون را با بازدید از 5 جاذبه‌ی دیدنی این شهر بزرگ شروع می‌کنیم. روز سوم تور بارسلون را کمی دور از شهر و در میان مناظر سرسبزتر می‌گذرانیم. مقصدهای این روز عبارتند از: باغ گیاهشناسی (Jardí Botànic)، تپه‌ی مونتجوئیک (Montjuïc)، بنیاد خوان میرو (Fundació Joan Miró)، موزه‌ی المپیک و ورزش (Museu Olimpic i de l’Esport)، موزه‌ی آرکوئلوجیا کاتالونیا (Museu d’Arqueologia de Catalunya)

باغ گیاه‌شناسی

آدرس: پسیج المپیک، 8، 08038 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 4264935 93

مبلغ ورودی: 7یورو.

ساعت بازدید: اکتبر تا مارس از دوشنبه تا یکشنبه 10 صبح تا 5 عصر، آوریل تا سپتامبر سه‌شنبه تا یکشنبه 10:30 صبح تا 7 عصر.

برای شروع روز سوم تور بارسلون کمی از شهر شلوغ دور می‌شویم و اول به باغ گیاه‌شناسی می‌رویم. باغ‌ گیاه‌شناسی بارسلون در مونتیجویک نزدیک به استادیوم‌های المپیک 1992 قرار دارد. در سال 1999 پس از اینکه ساخت استودیوم المپیک به باغ گیاه‌شناسی اصلی که مربوط به سال 1930 بود اسیب رساند باغ گیاه‌شناسی فعلی را در مونتجویک ساختند. هر دو باغ گیاه‌شناسی به رشد خود ادامه دادند و با عنوان‌های باغ قدیمی و باغ جدید شناخته می‌شوند.

 باغ‌های گیاه‌شناسی جدید به مساحت 35 هکتار در زمینی شیب‌دار پشت استادیوم المپیک قرار دارند. باغ‌ها بر اساس مناطق جغرافیایی مختلف از جمله شیلی، استرالیا، جزایر قناری، کالیفرنیا، آفریقای جنوبی، غرب و شرق مدیترانه به بخش‌ها یا مناطق هم آب و هوا تقسیم می‌شوند. همه این مکان‌ها دارای آب و هوای مدیترانه‌ای هستند اما پوشش گیاهی متنوعی دارند. این باغ مسیرهای پیچ در پیچ در میان گیاهان دارد. این باغ در حدود 2000 گونه‌ی متفاوت گیاهی را پوشش می‌دهد. همچنین گونه‌های جدیدی از گیاهان را در نهالستان‌های باغ پرورش می‌‌دهند و در صورت موفقیت‌آمیز بودن به باغ‌ها اضافه می‌کنند. هدف این باغ‌ها حفظ و پرورش تنوع زیستی مدیترانه با تمرکز ویژه بر گیاهان کاتالونیا است. اگر طوری برنامه‌ریزی کنید که این روز از  تور بارسلون با آخر هفته مصادف شود می‌توانید از تورهای راهنمای رایگاه استفاده کنید.

تپه‌ی مونتجوئیک و طبیعت‌گردی در تور بارسلون

آدرس: سانتز، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت و نیم.

فاصله از باغ گیاه‌شناسی 18 دقیقه می‌باشد.

برای کمی طبیعت‌گردی در روز سوم تور بارسلون به تپه‌ی زیبای مونتجویک می‌رویم. تپه‌ای کم ارتفاع به ارتفاع 213 متر، در جنوب شرقی مرکز شهر بارسلون، از یک طرف به بندر و از طرف دیگر به میدان اسپانیا (Placa Espanya) اشراف دارد. نام این تپه را از تپه جووه که نامی یهودی دارد گرفته‌اند. این تپه را اول سلتیک‌های ایبری و بعداً رومی‌ها تصرف کردند. امروزه این تپه بخشی پیچیده از زندگی شهری بارسلون است و بیشتر به عنوان محل برگزاری نمایشگاه بین المللی 1929 و بازی های المپیک 1992 شناخته می‌شود.

یکی از جاذبه‌های مونتجوئیک پالائو ناسیونال است که غرفه مرکزی نمایشگاه بین المللی 1929 بود. امروز ساختمان نئوباروک خانه موزه ملی هنر کاتالونیا است. یکی دیگر از جاذبه‌های مونتجوئیک که در تور بارسلون آن را می‌بینید فواره جادویی است که در مقابل موزه قرار دارد. این آب‌نما در شب همراه با اجرای موسیقی به زیبایی روشن می‌شود. غرفه مِیز وَن دِر روه یکی دیگر از باقیمانده‌های نمایشگاه بین‌المللی 1929 است. غرفه اصلی پس از نمایشگاه جمع شد، اما از آنجایی که این غرفه از نظر معماری قابل توجه بود، در سال 1980 بازسازی شد و اکنون به موزه تبدیل شده است. این ساختمان یک سازه مدرن و ترکیبی است از شیشه، مرمر و فولاد. دهکده اسپانیایی یا پوبل اسپانیول درواقع یک موزه معماری در فضای باز است که در آن می توانید بیش از 100 خانه از سراسر کشور را با سبک‌های معماری متفاوت. این دهکده در سال 1929 و برای نمایشگاه بین‌المللی ساخته شد.

بنیاد خوان میرو

آدرس: میدان دِ نپتو، 1، 08038 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 4439470 93

مبلغ ورودی: 12یورو.

ساعت بازدید: جولای تا سپتامبر سه‌شنبه و چهارشنبه، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 8 شب- اکتبر تا ژوئن سه‌شنبه و چهارشنبه، جمعه و شنبه از 10 صبح تا 7 شب- پنجشنبه‌ 10 صبح تا 9:30 شب- یکشنبه 10 صبح تا 2:30 بعدازظهر.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت.

مطابق زمان بندی تور بارسلون این موزه از تپه‌ی مونجوئیک با پای پیاده 18 دقیقه فاصله دارد.

اولین موزه‌ای که در روز سوم تور بارسلون می‌بینیم موزه‌ای است موسوم به بنیاد خوان میرو. این موزه به آثار خوان میرو که یک بومی کاتالان و متولد بارسلون بود اختصاص دارد. این موزه در میان فضای سبز مونتجوئیک واقع شده است. این بنیاد را میرو و خوان پارتز در سال 1975 تأسیس کردند. بنا بر تصمیم آنها ساختمان اصلی را جوزپ لوئیس سِرت طراحی کرد. هدف میرو ایجاد مکانی بود که هنرمندان جوان بتوانند در آن هنر معاصر را تجربه کنند و آثار خود را برای عموم به نمایش بگذارند. بنابراین معمار فضایی را طراحی کرد که همراه با حیاط، تراس و فضای نمایشگاهی در داخل ساختمان جریان طبیعی داشت. سِرت دوست خوب میرو بود و او سال‌ها در ایالات متحده آمریکا به عنوان رئیس دانشکده طراحی هاروارد گذرانده بود. این ساختمان به عنوان یکی از برترین ساختمان‌های موزه در جهان شناخته می‌شود. بعداً ساختمان گسترش یافت و کتابخانه‌ای شامل مجموعه کتاب‌های شخصی میرو به آن اضافه شد. بازدیدکنندگان می‌توانند بسیاری از آثار میرو را ببینند از جمله «مرد و زن در مقابل انبوهی از مدفوع» (1935)، «زن برهنه در حال بالا رفتن از یک پله» (1937)، «مجموعه بارسلون» (1944) و «نوازش یک پرنده» (1967). در مجموع حدود 220 تابلوی نقاشی، 180 مجسمه و حدود 8000 و طراحی از میرو وجود دارد. در میان آثار به نمایش درآمده، فضایی برای هنرمندان آینده و همچنین آثاری از پیتر گرینوی، رنه ماگریت و الکساندر کالدر دیده می‌شود. هنردوستان در تور بارسلون بازدید از این بنیاد را از دست نمی‌دهند. نمایشگاه‌های موقتی در زیرزمین 13 برگزار می‌شود که به آن اِسپای 13 می‌گویند. همچنین در زیرزمین نمایشگاهی از عکس‌های خوان میرو به همراه ویدیویی کوتاهی درباره زندگی او به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه‌ی المپیک و ورزش

آدرس: خیابان آوینگودا اِل‌اِستادی، 60، 08038 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 2925379 93

مبلغ ورودی: 5.80یورو

ساعت بازدید: آوریل تا سپتامبر سه‌شنبه تا شنبه از 10 صبح تا 8 شب، یکشنبه از 10 صبح تا 2:30بعدازظهر- اکتبر تا مارس سه‌شنبه تا شنبه از 10صبح تا 6عصر، یکشنبه از 10صبح تا 2:30 بعدازظهر.

مدت زمان بازدید: یک ساعت.

مطابق برنامه‌ی روز سوم تور بارسلون حدود ساعت 5 عصر و بعد از پیاده‌روی 6 دقیقه‌ای از بنیاد خوان میرو به موزه‌ی المپیک می‌رسیم.

موزه المپیک و ورزش خوان آنتونیو سامارانچ که در ادامه‌ی تور بارسلون می‌بینیم اطلاعات خوبی از دنیای ورزش و بازی‌های المپیک به شما می‌دهد. در تپه مونتجوئیک واقع شده و از المپیک 1992 بارسلون الهام گرفته شده است. موزه رویکردی تعاملی نوآورانه و مدرن نسبت به المپیک و ورزش دارد و تمام جنبه‌های دنیای ورزش را پوشش می‌دهد. ورزش‌های رقابتی و تفریحی و ورزش معلولان همگی در این موزه پوشش داده شده است. روح و ارزش‌های المپیک ،تاریخچه و لحظات سرنوشت‌ساز را در این موزه می‌بینید. موزه بر نقش ورزش در جامعه، ارزش مثبت آن و تاثیر ورزش بر کار تیمی، عزت نفس، سلامت جسمانی و صلح جهانی تاکید دارد. اما مهم‌ترین جنبه این موزه نحوه ارائه مطالب با استفاده از آخرین فناوری، تکنیک‌های سمعی و بصری و چند رسانه‌ای است. این اولین موزه‌ی المپیک در سراسر اروپاست که در تور بارسلون می‌بینید.

در برنامه‌ی شبیه‌سازی که در این موزه اجرا می‌شود می‌توانید مثل کارل لوئیس بدوید. شنای مارک اسپیتز را ببینید. آیرودینامیک را روی دوچرخه امتحان کنید و سنگینی وزنه‌ای را که قهرمانان وزنه برداری تحمل می‌کنند احساس کنید. با استفاده از نمایشگرهای تعاملی امکان رقابت با ورزشکاران معروف را دارید. در مورد شهرهای مختلفی که میزبان بازی‌های المپیک بوده‌اند و اولین المپیک تلویزیونی نمایشگاهی در موزه قرار دارد که اطلاعات خوبی در این مورد به شما می‌دهد. در میان آثار قدیمی به نمایش گذاشته شده می‌توان به کفش‌های ورزشکارانی مثل مایکل جردن، روبرتو دوئناس و پائو گاسول در جریان بازی‌های المپیک پوشیده‌اند اشاره کرد. همچنین چکمه‌های رونالدینیو و لباس تیم ورزشکاران مشهور را هم می‌توانید ببینید.. علاوه بر موزه، یک زمین بازی برای کودکان، یک سالن، اتاق کنفرانس، آرشیو و یک کافه وجود دارد. با وجود تجهیزات جذاب موزه و امکانات رفاهی آن مفرح‌ترین مقصد در میان جاذبه‌های تور بارسلون خواهد بود.

بازدید از موزه‌ی آرکوئلوجیا کاتالونیا در تور بارسلون

آدرس: کارِر دی لیدا، 65، 08004 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 4246577 93

مبلغ ورودی: 4.50یورو

ساعت بازدید: سه‌شنبه تا شنبه از 9:30صبح تا 7شب. یکشنبه از 10صبح تا 2:30بعدازظهر.

مدت زمان بازدید: یک ساعت و نیم.

این موزه از موزه‌ی المپیک تنها 12 دقیقه با پای پیاده فاصله دارد.

آخرین مقصد روز سوم تور بارسلون موزه‌ی باستان‌شناسی کاتالونیاست که اطلاعات زیادی درباره‌ی زندگی گذشته‌ی مردم در این منطقه به شما می‌دهد. موزه باستان‌شناسی کاتالونیا (MAC) در سال 1990 افتتاح شد و در مونتجوئیک در کاخ سابق هنرهای گرافیک قرار دارد، ساختمانی که برای نمایشگاه بین‌المللی بارسلون در سال 1929 ساخته شد. موزه باستان‌شناسی کاتالونیا تنها یک جاذبه در تور بارسلون نیست، بلکه یک چتری است که چندین مکان باستان‌شناسی در کاتالونیا و همچنین خود موزه را پوشش می‌دهد. اگرچه موزه بر تاریخ باستانی کاتالونیا تمرکز دارد، نمایشگاه‌هایی از فرهنگ‌های باستانی دیگر مناطق شبه جزیره ایبری و سواحل مدیترانه در آن برگزار شده است.

این مجموعه آثاری از تاریخ کاتالونیا را به نمایش می‌گذارد. آثار از سایت‌های باستان‌شناسی در این منطقه جمع آوری شده‌اند و می‌توانید سیر تکامل کاتالونیا را از دوران ماقبل تاریخ تا قرون وسطی ببینید. هدف مجموعه این است که با دیدن این آثار درک بهتری از گروه‌های فرهنگی منطقه‌ی بارسلون بدست بیاوریم. علاوه بر نمایشگاه‌هایی که مستقیماً به بارسلون و کاتالونیا مربوط می‌شوند، نمایشگاه‌هایی از تمدن‌های باستانی رم و یونان و همچنین از دوره کارتاژی هم قابل دیدن هستند. در جریان حفاری‌های سایت اِمپیوریز یک شهر یونانی باستانی در شمال کاتالونیا یافت شد. منطقه‌ی اِمپیوریز برای رومی‌ها  که در سال 218 قبل از میلاد از این شهر به عنوان نقطه ورود خود به ایبریا استفاده می‌کردند، اهمیت استراتژیک داشت. برخی از موزاییک‌هایی که در این سایت پیدا شده‌اند به موزه منتقل شده و روی زمین گذاشته شده‌اند تا بازدیدکنندگان بتوانند روی آنها قدم بزنند و حس سفر در زمان را تجربه کنند. مجسمه‌ای از اسکلپیوس متعلق به قرن سوم قبل از میلاد که در حفاری امپیوریز پیدا شد نیز به نمایش گذاشته شده است. در این موزه می‌توانید اشیایی را ببینید که نشان می‌دهد زمانی یونانی‌ها از کاتالونیا  به عنوان یک پایگاه تجاری استفاده می‌کردند. این موزه نمایشگاه‌های موقت، کارگاه‌ها و فعالیت‌هایی را نیز برای کودکان برگزار می‌کند. روز نسبتا پربار تور بارسلون را با یک دیگر از موزه‌های جذاب این شهر به پایان رساندیم.

روز چهارم گشت بارسلون

در سه روز پیشین از تور بارسلون توانستیم بخش زیادی از جاذبه‌ها را ببینیم. در برنامه‌ی چهارمین روز از تور بارسلون سه موزه‌ی دیگر از قبیل موزه‌ی هنر کاتالونیا (Museu d’Art de Catalunya)، موزه‌ی فضای باز پوبِل اسپانیول (Poble Espanyol)، موزه‌ی کایکسا فروم (CaixaForum) را می‌بینیم به همراه آب‌نمای جادویی (Magic Fountain)، و میدان اسپانیا (Plaça d’Espanya).

بازدید از موزه‌ی هنر کاتالونیا در تور بارسلون

شماره تلفن: 936220360

مبلغ ورودی: 12یورو.

ساعت بازدید: اکتبر تا آوریل از سه‌شنبه تا شنبه از 10صبح تا 6عصر، یکشنبه از 10صبح تا 3بعدازظهر- می تا سپتامبر از سه‌شنبه تا شنبه از 10صبح تا 8 شب، یکشنبه از 10صبح تا 3بعدازظهر.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت.

روز چهارم تور بارسلون را با موزه‌ای آغاز می‌کنیم که بخشی دیگر از هنر بارسلون و اسپانیا را به نمایش می‌گذارد. موزه‌ی هنر کاتالونیا یک موزه هنری واقع در کاخ ملی است، که در دامنه شمالی تپه قرار دارد. این کاخ غرفه اصلی در طول نمایشگاه جهانی 1929 بود. موزه ملی در سال 1934 افتتاح شد و تاریخ هنر کاتالان و آثار هنرمندان کاتالان را از قرن 10 تا قرن 20 نشان می‌دهد. این مجموعه بر هنر رومنس، گوتیک، رنسانس، باروک و مدرن را تاکید دارد. در میان این مجموعه آثار نقاشی، مجسمه، طراحی، حکاکی، عکاسی، ضرب سکه، پوستر و اشیاء هنری نیز دیده می‌شود.

این مجموعه به ترتیب زمانی مرتب شده تا بتوانید پیشرفت هنر کاتالان را در طول سال ها مشاهده کنید. تمام سبک‌های مختلف هنر کاتالان از جمله گوتیک فلاندری و گوتیک ایتالیایی نشان دیده می‌شود. بازدیدکنندگان می‌توانند رِتابلوس اثر جائومه هاگات را ببینند، او در این اثر از ترکیبی از سبک‌های گوتیک فلاندری و ایتالیایی استفاده کرده است. همچنین آثاری از جائومه کازسلز، بارنت مارتورِل و پیِر سِرا نیز در این موزه نگهداری می‌شود. در میان هنرمندان کاتالونیایی قرن 19 و 20 می توان به رامون کاساس، آنگلادا کاماراسا، آنتونی تاپیس، ماریا فورتونی و یوآکیم میر اشاره کرد.

یکی از نمایشگاه‌های موزه تاریخ نقاشی اروپا را از قرن چهاردهم به بعد به نمایش می‌گذارد. این موزه مجموعه نقاشی تایسِن بورنِمیزا را نیز در خود جای می‌دهد. این مجموعه نقاشی بر هنر اروپایی از گوتیک تا روکوکو تمرکز دارد و شامل آثار فرا آنجلیکو، تیزیانو، تینتورتو و پیاتزتا می‌شود. هنرمندان خارجی دیگری مانند ال گرکو، والازکوئز، روبنس، زورباران و کراناخ در این مجموعه گنجانده شده‌اند. در میان جاذبه‌هایی که در برنامه‌ی تور بارسلون جای دادیم این موزه طرفداران بسیاری دارد علی‌الخصوص در میان هنردوستان.

این موزه مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری، نمادهای مذهبی و مجسمه‌هایی دارد که از کلیساهای قدیمی پیرنه منتقل شده‌اند. کلیساها با حفظ سبک و طراحی بازسازی شده‌اند تا محیطی واقعی برای آثار منتقل شده ایجاد کنند. عکس‌ها و نقشه‌هایی در موزه به نمایش گذاشته شده که مکان کلیساهای اصلی را نشان می‌دهد. یکی از بهترین آثار رمانسک این مجموعه، نقاشی دیواری محراب سانتا ماریا دِ تاول است که آن را  از یکی از کلیساهای پیرنه آورده‌اند.

موزه‌ی فضای باز پوبِل اسپانیول، وسیع‌ترین موزه‌ در تور بارسلون

آدرس: آوینگودا دِ فرانچسک فرر گواردیا، 27-9، 08038 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 935086300

مبلغ ورودی: برای بزرگسالان 12.60یورو- برای کودکان 6.30یورو.

ساعت بازدید: دوشنبه 9صبح تا 8شب، سه‌شنبه، چهارشنبه و پنج‌شنبه 9صبح تا نیمه شب، جمعه 9صبح تا 3صبح، شنبه 9 صبح تا 4 صبح، یکشنبه 9 صبح تا نیمه شب.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت.

این موزه از موزه‌ی هنر کاتالونیا 13 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

وسیع‌ترین موزه‌ی اختصاصی معماری که در تور بارسلون می‌بینیم موزه‌ی پوبل اسپانیول است. این موزه‌ی فضای باز درواقع روستایی معمولی ایبری است که 117 ساختمان و سازه از مناطق مختلف اسپانیا در آن گردآوری شده. این موزه شامل ساختمان‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها، مدارس، تئاتر، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و کارگاه‌های صنعت‌گری می‌شود.

این موزه برای نمایشگاه بین‌المللی بارسلون در سال 1929 ساخته شد و آثار معماران برجسته‌ای مانند رامون رونتوس، فرانچسکو فولگوئرا، میکل اوتریلو و خاویر نوگس در آن به نمایش گذاشته شد. برای ساخت این دهکده تحقیقات بسیاری انجام شد، معماران به صدها مکان در سراسر کشور سفر کردند، عکس‌های زیادی گرفتند و یادداشت‌ها و طرح‌های بسیاری تهیه کردند. در آن زمان هدف نشان دادن تمام اسپانیا در کاتالونیا و تاکید بر دخالت کاتالونیا در فرهنگ و تاریخ اسپانیا بود. در دوره فرانکویسم از روستا برای نشان دادن «وحدت میهن» استفاده می‌شد و در طول جنگ داخلی روستاها نسبتا نادیده گرفته شدند. در همان دوره، دهکده الهام بخش فیلمسازانی مثل مکس اوب و آندره مالرو بود که فیلم سیرا دو تروئل را در اینجا فیلمبرداری کردند. این دهکده بیش از 80 سال از زمان برگزاری این نمایشگاه دوام آورده. اگر می‌خواهید سبک‌های مختلف معماری اسپانیا و کاتالونیا را ببینید حتما بازدید از این روستا را در برنامه تور بارسلون قرار دهید.

موزه معماری 49000 متر مربع مساحت دارد. این سایت جشنواره‌های غذایی و طیف وسیعی از رستوران‌های با کیفیت را ارائه می‌دهد. می‌توانید از فروشگاه‌های صنایع دستی که محصولات تولید شده توسط بیش از 30 صنعتگر را به فروش می‌رسانند، خرید کنید. این صنایع دستی شامل ظروف شیشه‌ای، سرامیک، محصولات غذایی، شراب، روغن، جواهرات، سبد و گیتار اسپانیایی می‌شود. این روستا هنر معاصر را ترویج می‌کند و موزه هنرهای معاصر بنیاد داورل و همچنین باغ مجسمه‌سازی را در خود جای می‌دهد. روستای پوبل اسپانیول یکی از بهترین مکان‌ها برای سرگرمی و تفریح در تور بارسلون به شمار می‌رود.

فواره‌ی جادویی

آدرس: کارلز بویگاس، 1، 28080 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن:34934027000 +

ساعت بازدید: آوریل تا مِی از جمعه و شنبه از 9شب تا 10:30شب، ژوئن تا سپتامبر از پنجشنبه تا شنبه 9:30 شب تا 11شب، اکتبر جمعه و شنبه از 9 شب تا 10:30شب، از نوامبر تا دسامبر جمعه و شنبه از 7 شب تا 8:30 شب، از 19 فوریه تا مارس جمعه و شنبه از 7 شب تا 8:30 شب.

مدت زمان بازدید: 30دقیقه.

این فواره از روستای پوبل اسپانیول 6 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

زیباترین فواره‌ای که در تور بارسلون می‌بینید فواره جادویی نام دارد. در مقابل پالائو ناسیونال در ابتدای خیابان اَوِدینا ماریا کریستینا در محله مونتجوئیک قرار دارد. این فواره به عنوان بخشی از جاذبه‌های نمایشگاه بین‌المللی بارسلون در سال 1929 ساخته شد. قبلا در این محل چهار ستون قرار داشت که نمادی از کاتالانیسم بود و در سال 1928 تحت دیکتاتوری پریمو دِ ریوِرا تخریب شد تا جایی برای نمایشگاه بین‌المللی باز شود. در سال 1999 این چهار ستون در نزدیکی دانشگاه اتونوما بارسلون بازسازی شدند.

این فواره را کارلس بوئیگاس طراحی کرد که ساخت آن در مدت زمانی کوتاه تا قبل از نمایشگاه جاه‌طلبانه به ‌نظر می‌رسید. طرح اولیه شامل فواره‌های آب و نورپردازی بود. با استفاده از 3000 کارگر، فواره تکمیل شد و اولین بار در 19 می 1929، یک روز قبل از افتتاح نمایشگاه به کار افتاد. در طول جنگ داخلی اسپانیا، این فواره به حدی آسیب دید که تا زمانی که در سال 1955 زیر نظر بیگاس بازسازی نشد، قابل استفاده نبود. در دهه 1980 موسیقی به نور و فواره‌ها اضافه شد تا آب با ریتم موسیقی و نورپردازی برقصد. موسیقی ‌های متنوعی از تم‌های فیلم و موسیقی کلاسیک گرفته تا موسیقی محلی اسپانیایی و موسیقی مدرن پخش می‌شد.

استخر فواره 3250 متر مربع مساحت دارد و می‌تواند 3،100،000 لیتر آب را در خود جای دهد. از 5 پمپ برای انتقال آب به 3620 شتاب‌دهنده‌ی آب استفاده شده است. این فواره به 29 حالت مختلف کار می‌کند. تعداد 4760 چراغ در 8 رنگ مختلف در ساخت این فواره به کار رفته است. این فواره بهترین مکان برای استراحت نیمروزی در برنامه‌ی تور بارسلون است.

موزه‌ی هنرهای مدرن کایکسا

آدرس: کارلز بویگاس، 10، 08004 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 934768600

ساعت بازدید: سه‌شنبه تا یکشنبه از 10 صبح تا 8شب.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت.

این موزه از فواره‌ی جادویی سه دقیقه با پای پیاده فاصله دارد.

سومین موزه‌ روز چهارم تور بارسلون موزه‌ی هنر مدرن کایکسا است. این موزه هنر مدرن یک مرکز فرهنگی و اجتماعی هم به حساب می‌آید که مجموعه ای ‌از رویدادها، نمایش‌ها و نمایشگاه‌ها را نیز میزبانی می‌کند. این موزه توسط بانکی به همین نام حمایت مالی می‌شود. در سال 2002 در کارخانه سابق کازارامونا که جوزپ پیوگ کادافلخ  در سال 1911طراحی‌اش کرده بود افتتاح شد. کادافلخ یکی از معمارات برجسته بارسلون و از پیشگامان معماری مدرن بود .

بعدها بخش‌هایی از این مرکز توسط معمار ژاپنی آرتا ایزوزاکی ساخته شد. او فضای ورودی مدرن از فلز و شیشه ساخت.

این موزه در پایین تپه‌ی مونتجوئیک قرار دارد. حدود 3 هکتار فضای نمایشگاهی در 3 طبقه و4 گالری دارد. کتابخانه رسانه، سالن نمایش و رستوران از دیگر بخش‌های این موزه هستند. نمایشگاه دائمی معماری بر هنر نو تاکید دارد و تاریخچه و طراحی ساختمانی را نشان می‌دهد. علاوه بر نمایشگاه دائمی، نمایشگاه‌های موقتی نیز برگزار می‌شود. در این مرکز اجتماعی نمایش‌ها، کنسرت‌ها، کارگاه‌ها و سخنرانی‌ها و همچنین اجراها، نمایشگاه‌های هنری چندرسانه‌ای و رویدادهای خانوادگی به طور منظم برگزار می‌شود.

میدان اسپانیا

آدرس: میدان اسپانیا، بارسلون، اسپانیا

مدت زمان بازدید: 1 ساعت.

مطابق برنامه‌ی روز چهارم تور بارسلون میدان اسپانیا تنها هشت دقیقه از موزه‌ی کایکسا فاصله دارد.

این میدان شلوغ، که آخرین مقصد چهارمین روز تور بارسلون است، دروازه مونتجوئیک محسوب می‌شود چرا که دقیقا تا پایین تپه‌ی مونتجوئیک قرار دارد. و یک تقاطع ترافیکی اصلی است که جاذبه‌های گردشگری این منطقه را به هم متصل می‌کند. قبل از سال 1715 از این مکان برای اعدام در ملاء عام استفاده می‌شد. در سال 1929 برای نمایشگاه بین‌المللی دوباره طراحی و هوشمند شد. برنامه‌ریزی در سال 1925 و مطابق طراحی‌های معمار جوزپ آمارگوس آغاز شد و چهار سال طول کشید. از ویژگی های خاص میدان می‌توان به فواره‌ای در مرکز میدان اشاره کرد که توسط جوزپ ماریا ججول طراحی شده است. وی در پروژه های بسیاری با گائودی همکاری کرده بود و تأثیر مدرنیستی به وضوح در آثار وی دیده می‌شود. مجسمه‌هایی زینتی فواره را میگل بلای فابرگاس ساخته است. یک جفت برج ونیزی در جایی که ورودی میدان به خیابان آوینگودا دِ لا رینا ماریا کریستینا باز می‌شود قرار دارد. این برج ها 47 متر ارتفاع دارند و بر اساس برج ناقوس سنت مارک در ونیز و به دست رامون راونتوس برای نمایشگاه بین المللی 1929 طراحی شده‌اند. بخش دیگر این میدان، میدان سابق گاوبازی آرِناس دِ بارسلون است که اکنون به یک مرکز خرید و سرگرمی مدرن تبدیل شده. پارک دو خوان میرو در مجاورت میدان قرار دارد و مجسمه مدرن 22 متری میرو با نام «زن و پرنده» را در خود جای داده است.

با گشت و گذار در این میدان زیبا و استراحت در پارک مجاور آن می‌توانید خستگی روز چهارم تور بارسلون را به در کنید.

روز پنجم گشت بارسلون

 پنجمین روز تور بارسلون نسبتا پربار خواهد بود و در این روز به دیدن بخشی دیگر از جاذبه‌های گردشگری بارسلون می‌رویم، از قبیل طاق پیروزی (Arc de Triomf)، موزه‌ی حیاط طبیعی دِ لا سیوتادلا (Museu de Ciències Naturals de la Ciutadella)، موزه‌ی دِ لا سوکولاتا (Museu de la Xocolata)، مِرکات دِل بورن (Mercat del Born)، پارک دِلا سیوتادلا (Parc de la Ciutadella)، باغ وحش (Parc Zoològic)، ماهیِ بارسلون (Barcelona Fish).

ملاقات با طاق پیروزی در تور بارسلون

آدرس: خیابان دِ لوئیس، 08010 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 34932853834 +

مدت زمان بازدید: 45 دقیقه.

 روز پنجم تور بارسلون را با بازدید از طاق پیروزی معروف این شهر شروع می‌کنیم. طاق پیروزی بارسلون به شکل  یادبودی سنتی اروپایی ساخته شد اما در واقع دروازه ورودی اصلی نمایشگاه جهانی 1888 بود که در پارک د لا سیوتادلا برگزار شد. این طاق را جوزپ ویلاسکا کازانواس به سبک neo Mudejar طراحی کرده و ارتفاع آن به 30 متر می‌رسد. بدنه طاق‌نما از آجر قرمز رنگ ساخته شده است. مجسمه نمایندگان ملل بارسلون اثر جوزپ رینز دیواره‌ی رو به خیابان دِ سنت خوان را تزئین می‌کند و نمادی از استقبال بارسلون از ملت‌های مختلف در نمایشگاه است. در بالای دروازه رو به پارک، حکاکی از جوزپ لیمونا به نام ریوارد وجود دارد که شهر را در حال اهدای مدال به کشورهای میهمان نشان می‌دهد. نشان شهر بارسلون و 49 شهر دیگر اسپانیا در بالای این طاق دیده می‌شود. در دو طرف سازه، کنده‌کاری‌هایی با نقوش کشاورزی و صنعتی اثر آنتونی ویلانووا و نقوش تجاری و هنری اثر تورکوات تاسو دیده می‌شود. نمادهای بسیاری در تزئینات طاق برای بیان احترام بارسلون به کشورهای بازدید کننده در نمایشگاه 1888 در نظر گرفته شده بود. یکی از نمادهایی که روی طاق تکرار شده خفاش‌ها هستند. خفاش طلسم شانس پادشاه جائومه اول بود که تحت حکومت او اسپانیا شکوفا شد و از آن پس خفاش به یک نماد محبوب تبدیل شد. این طاق 12 مجسمه سنگی از زنان دارد که نمادی تمثیلی از شهرت است.

موزه‌ی جغرافیا و تاریخ طبیعی دِلا سیوتادلا

شماره تلفن: بخش جغرافیا: 933196895 بخش تاریخ طبیعی: 933196912

مبلغ ورودی: 6یورو.

ساعت بازدید: سه‌شنبه تا شنبه از 10 صبح تا 7 شب، یکشنبه 10 صبح تا 8 شب.

مدت زمان بازدید: یک ساعت و نیم.

موزه‌ی حیات وحش تنها 6 دقیقه پیاده‌روی از طاق پیروزی فاصله دارد.

در تور بارسلون سری هم به موزه‌ی جغرافیا و تاریخ طبیعی بارسلون می‌زنیم تا کمی درباره‌ی طبیعت و گونه‌های حیوانی منطقه اطلاعات کسب کنیم. پیدا کردن مکان موزه در اینترنت کار سختی است چون آدرس مشخصی از مکان آن به صورت آنلاین وجود ندارد. موزه تاریخ طبیعی بارسلون دارای چهار مکان مختلف دارد. پارک سیوتادلا؛ مونتجویک و انجمن آن، موزه مارتورل (موزه زمین‌شناسی که با عنوان موزه زمین‌شناسی سابق نیز شناخته می‌شود) و آزمایشگاه طبیعت (موزه جانورشناسی که موزه جانورشناسی سابق نیز نامیده می‌شود) در پارک سیوتادلا قرار دارند. باغ گیاه‌شناسی در تپه مونتجوئیک که یک مرکز تحقیقاتی هم در آن احداث شده است. در بخش انجمن می‌توانید از موزه آب بازدید کنید، یک مرکز فوق‌العاده مدرن که برای فعالیت‌های عمومی، رویدادها و نمایشگاه‌ها موقت و همچنین دائمی استفاده می‌شود. موزه تاریخ طبیعی بارسلون 132 سال قدمت دارد و بیش از 3 میلیون نمونه در زمینه‌های کانی‌شناسی، گیاه‌شناسی، دیرینه‌شناسی، سنگ‌شناسی و جانورشناسی را در خود جای می‌دهد.

موزه زمین‌شناسی و موزه جانورشناسی را می‌توانید با تهیه‌ی یک بلیط ببینید، هر دو در پارک د لا سیوتادلا در لا ریبرا قرار دارند. موزه جانورشناسی در ساختمانی مدرن اثر معمار دومنیک مونتانِر قرار دارد. این ساختمان قرار بود کافه‌ای برای نمایشگاه جهانی 88-1887 باشد، اما ساختمان به موقع برای آن رویداد به پایان نرسید. این بنا از یک قلعه قرون وسطایی الهام گرفته شده و برج و نمای آجری دارد. تزیینات برج‌ها شامل سرامیک‌هایی است که شبیه سبک معماری شرقی است. در داخل موزه، نمونه‌های جانورشناسی در محفظه‌های شیشه‌ای قدیمی و کابینت‌های چوبی به نمایش گذاشته شده است. علاوه بر نمونه‌های جانورشناسی، پوشش گیاهی کاتالونیا را نیز می‌توان دید. این ساختمان در حال بازسازی و به طور موقت تعطیل است. موزه زمین‌شناسی در یک ساختمان نئو کلاسیک پر از ستون قرار دارد که آنتونی رُویرا تریاس آن را طراحی کرده. این اولین ساختمان موزه است که در تور بارسلون دیدید. بزرگترین مجموعه اسپانیا از گرانیت‌ها، سنگ‌های رادیواکتیو، کوارتزها، فسیل‌ها و سایر اقلام زمین شناسی را می‌توانید ببینید. در حال حاضر موزه بسته است و برای افتتاح نمایشگاه دائمی جدید آماده می‌شوند. این موزه «تاریخ نه چندان طبیعی: تاریخ عمومی و طبیعی، از هیئت دولت تا موزه‌ها» نام دارد.

موزه‌ی دِلا سوکولاتا

آدرس: کارِر دِل کامرس، 34-32، 08003 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 932687878

مبلغ ورودی: 6یورو.

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه از 10صبح تا 7شب، یکشنبه 10 صبح تا 3بعدازظهر.

مدت زمان بازدید: یک ساعت و نیم.

فاصله‌ی این موزه از موزه‌ی تاریخ طبیعی 2 دقیقه پیاده‌روی می‌باشد.

جوان‌ترین موزه‌ای که در تور بارسلون می‌بینیم این موزه‌ی 14 ساله است که به شکلات اختصاص دارد. ایده‌ی احداث این موزه از اتحادیه قنادی‌های بارسلون بود و در صومعه سابق سنت آگوستی تاسیس شد. 600 متر مربع فضای نمایشگاهی دارد که بر ارتباط بین منطقه و صنعت شکلات تمرکز دارد. این موزه بر خاستگاه شکلات و این واقعیت می‌گوید که باید از فاتحان اسپانیایی برای این خوراکی خوشمزه تشکر کنیم. نقش شکلات در جامعه، در آشپزی، شکلات به عنوان یک نماد، یک داروی غرایز جنسی و خواص غذایی و دارویی آن به نمایش گذاشته می‌شود.

می‌توانید در مورد ساخت شکلات و همه چیز در مورد فرآیند آماده‌سازی دانه کاکائو اطلاعات کسب کنید. در این نمایشگاه چندین صحنه از داستان های معروف، ساختمان‌ها و نقاشی‌ها و مجسمه‌های معروف که همگی از جنس شکلات هستند، به نمایش گذاشته شده. بازدیدکنندگان در بدو ورود یک تکه شکلات می‌گیرند و سپس به بخش اول نمایشگاه می‌روند که و با تاریخچه‌ی شکلات در اروپا آشنا می‌شوند. شکلات در ابتدا چندان محبوب نبود زیرا بدون هیچ شیرین کننده عصاره دانه کاکائو بسیار تلخ است. بعدا شکر اضافه شد و شکلات به عنوان یک نوشیدنی مورد توجه ثروتمندان و سلطنتی‌ها قرار گرفت. یکی از نمایش‌ها مربوط به گیاه کاکائو و میوه‌ی درخت کاکائو است. بخشی از موزه به دستور غذایی سوکولاتی (Xocoati) نوشیدنی کاکائوی آزتک‌ها، و نقش مهمی که این مایع قوی در تمدن‌های آزتک و مایا ایفا کرده اختصاص دارد. کاربردهای شکلات در آشپزی بررسی شده و یک ویدئو درباره‌ی تاریخچه‌ی صنعت شکلات نمایش داده می‌شود. اگر به صنایع غذایی به خصوص صنعت شکلات علاقه دارین این موزه را در تور بارسلون است دست ندهید چرا که اطلاعات زیادی در این زمینه به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید ماشین آلات مورد استفاده در کارخانه های شکلات سازی را مشاهده کنید. علاوه بر نمایش دائمی، این موزه فعالیت‌ها و کارگاه‌های بسیاری برای بزرگسالان و کودکان برگزار می‌کند. برای علاقمندان به شکلات این موزه مقصدی خاطره‌انگیز در تور بارسلون خواهد بود.

مِرکات دِل بورن

آدرس: کارِر کامِرس، 12، 08003 بارسلون، اسپانیا.

ساعت بازدید: ورود عموم به فضای داخلی ممنوع است.

مدت زمان بازدید: یک ساعت.

تور بارسلون را پس از یک پیاده‌روی سه دقیقه‌ای از موزه‌ی شکلات با بازدید از مرکات دل بورن ادامه می‌دهیم.  منطقه مِرکات دِل بورن در واقع لاریبرا نام دارد، اما به دلیل وجود ساختمان اصلی در این منطقه‌ای به همین نام به مِرکات دِل بورن معروف شده است. این محله با خیابان دو پیکاسو، کارر رک، استاسیو د فرانکا و کارر پرینسسا مرز مشترک دارد. این منطقه پر جنب و جوش پر از کافه و رستوران و فروشگاه است. ساختمان مرکات دل بورن را آنتونی رُویرا تریاس در سال 1873 ساخت و تا سال 1878 طول کشید. این محله در سال 1973 زمانی که بازار پر رونق عمده فروشی تعطیل شد، به بخشی از شهر تبدیل شد، اما پس از بازسازی گسترده ساختمان مرکات دل بورن در سال 2013 بازگشایی شد، این بار به عنوان مرکزی فرهنگی و کتابخانه.

این ساختمان در انتهای تفرجگاه اصلی محله، در خیابان دِل بورن واقع شده است. طی بازسازی‌ها ساختار شیشه‌ای و فولادی با الهام از لِس هالز در پاریس به این ساختمان اضافه شد. این فضا بزرگترین میدان سرپوشیده اروپا است که در تور بارسلون می‌بینید و 8000 متر مربع مساحت دارد. مرکز آن مستطیل شکل است به همراه دو گنبد بزرگ و ستون‌های چدنی سقفی که با کاشی‌های لعابدار پوشانده شده. در طول ساخت مرکز جدید، خرابه‌هایی از قرن هجدهم کشف شد. ساخت و ساز متوقف شد و تمهیداتی برای حفظ اکتشاف باستان‌شناسی در نظر گرفته شد. شما می‌توانید خرابه‌های زیرزمینی حفاری شده را که در مرکز تالار قرار دارند، ببینید. این سایت همچنین خانه موزه ای است که به «جنگ توالی» اختصاص یافته است.

پارک دلا سیوتادلا

آدرس: پِس دلا اینستیتیوت اِسکولا، 16، 08003 بارسلون، اسپانیا

ساعت بازدید: 23 مارس تا 22 سپتامبر از 10 صبح تا 8 شب، 23 سپتامبر تا 22 مارس از 10 صبح تا 6 عصر.

مدت زمان بازدید: یک ساعت و نیم.

فاصله از مرکات دل بورن 9 دقیقه پیاده‌روی می‌باشد.

اولین پارک شهری که در تور بارسلون از آن دیدن می‌کنیم پارک دلا سیوتادلا است. این پارک در سیوتات وِلا قرار دارد و در قرن 19 تاسیس شد که جوزپ فونتسِر آن را طراحی کرده است و برای سال‌ها تنها پارک شهر بود. این پارک بخشی از برنامه های شهر برای میزبانی از نمایشگاه جهانی 1888 بود و برخی از سازه‌های ساخته شده برای نمایشگاه هنوز پابرجا هستند. به عنوان مثال رستوران نمایشگاه با نام کستِل دل ترِس دارگون که دومنیک مونتانِر آن را طراحی کرده است. از دیگر سازه‌های ساخته شده برای نمایشگاه می‌توان به گلخانه‌ی هیوِرناکِل و اومبرِسِل اشاره کرد که مخصوص گیاهان گرمسیری است. این پارک 70 هکتار مساحت دارد و باغ وحش بارسلون و همچنین پارلمان کاتالونیا را در خود جای می‌دهد که در ساختمان  زرادخانه نظامی سابق تاسیس شده. این پارک دارای یک دریاچه بزرگ و چندین موزه از جمله هنر مدرن و موزه‌ی جانورشناسی و جغرافیا می‌باشد.

یک فواره پرآذین در پارک ساخته شده که جوزپ فونتسر آن را با همکاری آنتونی گائودی طراحی کرده. چندین اثر هنری عمومی در سراسر پارک وجود دارد، از جمله بازسازی مجسمه اِل دِسکنسول اثر جوزپ لیمونا. علاوه بر این پارک زمین‌های بازی، چمنزارهای سرسبز و مناطقی برای ورزش های تفریحی دارد که آن را به مکانی مناسب برای استراحت خانواده‌ها در طول تور بارسلون تبدیل کرده. برخی مسیرهای سرسبز پارک مثل مناطق طبیعی و جنگل‌ها هستند و برخی دیگر شبیه به پارک‌های معمولی. بیرون از باغ وحش (که جاذبه اصلی پارک است) یک ماموت بزرگی ساخته شده که می‌توان از آن بالا رفت و در قسمت دیگر پارک مجسمه‌ی مشابهی از یک گربه ساخته شده است.

باغ وحش بارسلون

آدرس: خیابان د سیرکتموال-لاسیو، 21-1، 08003 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 932256780

مبلغ ورودی: 19.90 یورو، برای کودکان 11.95یورو.

ساعت بازدید: از 10 صبح تا 5:30 عصر.

مدت زمان بازدید: یک ساعت.

این باغ وحش از پارک دلا سیوتادلا 11 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

احتمالا یکی از جذاب‌ترین مکان‌های دیدنی مخصوصا برای کودکان و دوستداران حیات وحش در تور بارسلون باغ وحش بزرگ بارسلون است. این باغ وحش در پارک د لا سیوتادلا قرار دارد. 130000 متر مربع مساحت دارد و حدود 5500 حیوان از بیش از 400 گونه در آن زندگی می‌کنند. این باغ وحش در سال 1892 پس از برگزاری نمایشگاه جهانی در پارک د لا سیوتادلا افتتاح شد.

این باغ وحش فضای زندگی حیوانات را مشابه زیستگاه طبیعی آنها فراهم کرده و گیاهان زیستگاه طبیعی آنها نیز به نمایش گذاشته می‌شود. بسیاری از حیوانات در محوطه‌های «بدون میله» قرار دارند و با خندق از بازدیدکنندگان جدا شده‌اند. این باغ وحش دارای چندین ویژگی برجسته از جمله گونه‌ای از اولین میمون‌ها است. بخش‌هایی از جمله کومودوس دارد که زیستگاه گونه‌هایی از منطقه آسیا و اقیانوسیه و محل زندگی خزندگان است که در آن می‌توانید ایگوانا، کروکودیل‌های کوتوله، قورباغه های سمی و انواع مارها را ببینید. اکوسیستم های مختلفی از آمریکا، آسیا و آفریقا متناسب با پرندگان بزرگ در این باغ وحش ساخته‌اند. مزرعه‌ای برای حیوانات اهلی ساخته شده که به بچه ها اجازه می‌دهد که حیوانات را نوازش و همینطور اسب سواری کنند. محل زندگی میمون تیتی محبوب‌ترین بخش باغ وحش است. در اینجا میمون‌های کوچک تیتی از آمریکای جنوبی به نمایش گذاشته می‌شوند. در ورودی باغ وحش پالمرا قرار دارد که سه پرنده بزرگ از گونه‌های مختلف طوطی در آن زندگی می‌کنند. این باغ وحش یک آکواریوم بزرگ دارد که در آن می‌توانید پستانداران آبی مانند دلفین را ببینید. دلفین‌ها در آکواریوم پرورش داده می‌شوند و برای اجرای نمایش های معمولی آموزش دیده‌اند. بازدید از این باغ وحش که گونه‌های متنوعی از حیوانات را در خود جای داده در برنامه‌ی خود از تور بارسلون جای دهید و تجربه‌ای به یادماندنی برای خود به جا بگذارید.

ملاقات با ماهیِ بارسلون در روز پنجم

آدرس: کارِر دِ رومان تریتس فارگاس، 1، 08005 بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 15 دقیقه

فاصله‌ی این سازه از باغ وحش بارسلون 11 دقیقه می‌باشد. سازه‌ی ماهی بارسلون یکی از عجیب‌ترین سازه‌هایی است که در جریان تور بارسلون می‌بینید. این سازه تنها یک رستوران شبیه به ماهی نیست، بلکه مجسمه‌ای عظیم از ماهی است. این مجسمه‌ی منحصر به فرد که به پیکس شهرت دارد برای بازی‌های المپیک بارسلون در سال 1992 ساخته شد. معمار و طراح مشهور آمریکایی، فرانک اُ گِری این مجسمه را که به «ماهی گری» یا «ماهی طلایی» هم معروف است، ساخت.  این سازه در ساحل بارسلون در بندر المپیک واقع شده و از فولاد، سنگ و شیشه ساخته شده و ابعاد آن 35 متر در 54 متر است. عناصر فلزی سازه نور را می‌گیرند و مانند فلس‌های ماهی می‌درخشند. گری همچنین مجسمه‌های چشم نواز دیگری در سراسر جهان را طراحی کرده است از جمله خانه رقص در پراگ و مجسمه نیویورک در شهر نیویورک. ماهی یکی از المان‌های رایج در کار اوست و او همچنین مجموعه‌ای از جواهرات و لوازم خانه را با الهام از ماهی ساخته است. این سازه‌ی منحصربه‌فرد اثر معمار و طراح آمریکایی حسن ختام روز پنجم تور بارسلون بود.

روز ششم گشت بارسلون

به روزهای پایانی تور بارسلون نزدیک می‌‌شویم. در روز ششم تور بارسلون جاذبه‌های زیر را می‌بینیم: میدان سنت جائومه (Plaça Sant Jaume)، میدان سنت فلیپ نِری (Placa Sant Felip Neri)، میدان سنت جوزپ اوریول (Plaça de Sant Josep Oriol)، کلیسای سانتا ماریا دِل پی (Santa Maria del Pi)، موزه‌ی دِ سرا (Museu de Cera)، موزه‌ی ماریتیم (Museu Marítim).

میدان سنت جائومه

آدرس: کارِر دِ لا سیوتات، 1، 08002 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: کلیسای سنت جوردی: 934024617- ساختمان سیوتات 934027000

مدت زمان بازدید: 30دقیقه.

با گردش در میدان سنت جائومه در منطقه گوتیک باری روز ششم تور بارسلون را شروع می‌کنیم. جایی که شورای  منطقه‌ای در آن قرار دارد. این میدان  زیبا را ساختمان‌هایی مانند کاخ جنرالیتات کاتالونیا و تالار شهر احاطه کرده‌اند. این میدان تاریخی که در تور بارسلون در آن قدیم می‌زنیم در گذشته محل چندین رویداد مهم از جمله اعلام دولت کاتالونیا در سال 1931 و جشن بازگشت جوزپ تارادلس از تبعید در سال 1977 بوده است. به دلیل رویدادهای مهم سیاسی که در این میدان رخ داده نام «میدان مشروطه» را بر آن گذاشته‌اند.

قدمت این میدان به دوران رومیان برمی‌گردد، زمانی که محل تقاطع دو مسیر اصلی، کاردو رومی و دکومانوس بود. این میدان محل باقیمانده‌ای از معبد رومی و معبد آگوستوس بود که چندین ستون از آن در خیابان پارادیس باقی مانده است. در دوره قرون وسطی کلیسای سنت جیمز در این محل ساخته شد و نام همان کلیسا را بر میدان گذاشتند. کلیسا همراه با قبرستان و دادگاه شهر در سال 1823 تخریب شد و راه را برای میدان بزرگتری که امروزه در تور بارسلون می‌بینیم باز کرد. یکشنبه‌ها اجراهای رقص ساردانا توسط مردم محلی برگزار می‌شود که به‌طور خودجوش حلقه‌هایی تشکیل می‌دهند و رقص سنتی کاتالان را اجرا می‌کنند.

میدان سنت فلیپ نِری

آدرس: میدان سنت فلیپ نِری، بارسلون، اسپانیا

مدت زمان بازدید: 50 دقیقه.

فاصله از میدان سنت جائومه 1 دقیقه با پای پیاده است.

در تور بارسلون تا به حال میدان‌های زیادی با بافت‌های متفاوت دیده‌ایم. یکی دیگر از میدان‌هایی که در روز ششم تور بارسلون به دیدنش می‌رویم میدانی کوچک و قدیمی است با تِمی رمانتیک در قلب محله‌ای گوتیک که ورودی محله‌ی یهودیان نیز می‌باشد. شبکه ای از کوچه‌های باریک به میدان سنت فلیپ نِری در این شهر شلوغ منتهی می‌شود. زمین میدان سنگفرش شده، فواره‌ای کوچک و چند درخت بلند دارد که به طور طبیعی در میدان رشد کرده‌اند. این میدان به نام یک کشیش یسوعی ایتالیایی که بعدها به عنوان قدیس شناخته شد، نامگذاری شده است. محل میدان قبلا متعلق به یک قبرستان قرون وسطایی به نام مونتجوئیک دِل بیسبه بوده و کلیسای باروک مجاور آن که در سال 1752 ساخته شده و هنوز پابرجاست. در طرف دیگر میدان، ساختمان‌هایی قرار دارد که مسگران و کفاشیان شهر را در خود جای می‌دهد. امروزه ساختمان صنف کفاشان تبدیل به موزه کفش شده و می‌توانید نقش برجسته‌ای را که بر روی ساختمان سنت مارک، قدیس حامی کفش‌داری، قرار دارد ببینید. یکی دیگر از ساختمان‌های این میدان مدرسه سنت فلیپ نری است که هنوز هم فعالیت می‌کند.

یکی از دیوارهای کلیسا که مشرف به میدان است آسیب‌های ناشی از بمب های فاشیستی را در طول جنگ داخلی اسپانیا در سال 1938 نشان می‌دهد. 42 نفر  در زمان پناه گرفتن در زیر کلیسا در اثر بمباران جان خود را از دست دادند. برخی عقیده دارند که فرو رفتگی‌های سطح دیوارهای کلیسا نیز در نتیجه‌ی اعدام‌هایی که در جیان سقوط بارسلون انجام شده ایجاد شده‌اند.

میدان سنت جوزپ اوریول

آدرس: میدان سنت جوزپ اوریول، اسپانیا، بارسلون.

مدت زمان بازدید: 50 دقیقه.

فاصله‌ی این میدان از میدان سنت فلیپ نِری 4 دقیقه با پای پیاده می‌باشد.

این میدان تمام مربع را اغلب به عنوان یکی از جواهرات پنهان بارسلون می‌شناسند. یکی از جالب ترین مکان‌ها در این محله گوتیک است که در تور بارسلون می‌بینید. دورتادور میدان را ساختمان‌های تاریخی، فروشگاه‌ها، بارها و رستوران‌ها گرفته‌اند. مهم‌ترین قسمت این میدان کلیسای قدیمی‌ سانتا ماریا دل پی است که در ادامه‌ی تور بارسلون از آن بازدید خواهید کرد. نام کلیسا را از درخت کاج (pi) که در ورودی آن روییده بود گرفته‌اند.

درخت کاجی که امروز در تور بارسلون مقابل کلیسا می‌بینید درخت اصلی نسیت. نام میدان را از نام کشیشی که زمانی خادم کلیسا بود گرفته‌اند. میله‌های زیاد، ساختمان‌های دارای تراس و بالکن، کافه‌های پیاده‌رو در میدان، هنرمندان خیابانی و پنجره‌های خانه‌ها فضای مدیترانه‌ای به میدان می‌دهد. در مرکز میدان مجسمه برنزی آنجل گیمرای خورخه یکی از بزرگترین نویسندگان و نمایشنامه نویسان کاتالونیایی نصب شده که در این محله زندگی می‌کرد. میدان دل پی و میدان سنت جوزپ به هم راه دارند. هر یکشنبه بازار هنرمندان در این میدان برپا می‌شود و این میدان میزبان بازارهای دیگری در طول سال مانند نمایشگاه‌های غذا و نمایش‌های عتیقه است.

کلیسای سانتا ماریا دل پی

آدرس: میدان سنت جوزپ اوریول، 11، 08002 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 933184743

مبلغ ورودی: 4-850 یورو

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه از 10 صبح تا 8 شب.

مدت زمان بازدید: 50 دقیقه.

مطابق برنامه‌ی تور بارسلون در روز ششم بعد از گشتن در میدان سنت جوزپ اوریول به کلیسای سانتا ماریا دل پی می‌رویم.

قدمت این کلیسا به قرن چهاردهم می‌رسد و در محله گوتیک باری در بارسلون قرار دارد. نام درخت کاجی که جلوی درهای کلیسا روییده بود را روی آن گذاشته‌اند. نام‌های دیگر این کلیسا عبارتند از کلیسای سنت ماری، اِزگلِسیا دِ سانتا ماریا دل پی. آخرین کلیسای برنامه‌ی تور بارسلون که متأسفانه ساختار اصلی قرن چهاردهم در سال 1936 در اثر آتش سوزی ویران شد و بعداً در دهه 60 دوباره بازسازی شد. معماری کلیسا عمدتاً به سبک گوتیک کاتالان است، اما یک در به سبک رومی با پنجره‌ای شبیه گل رز 12 وجهی زیبا در بالای ورودی وجود دارد. این پنجره یکی از بزرگ‌ترین پنجره‌ها در نوع خود در جهان است. نمای بیرونی کلیسا نسبتاً صاف است و هیچ تزیینات برجسته‌ای ندارد به جز مجسمه‌ای استثنایی «مریم و کودک» از قرن چهاردهم که بر روی طاق ورودی اصلی قرار دارد. شبستان داخل کلیسا در مقایسه با کلیساهای مشابه در اروپا پهن‌تر است (در حدود 17 متر). نمازخانه‌ها در دو طرف شبستان در زیر سقف‌های طاق‌دار آجری هستند. این کلیسا برخلاف دیگر کلیساهایی که در تور بارسلون دیدیم هیچ ستونی ندارد. در سرداب کلیسا موزه کوچکی از اشیاء مذهبی و آثار هنری وجود دارد که قسمتی از تارج خار مسیح نیز در آن نگهداری می‌شود. در سردابه ویدیویی در مورد کلیسا و تاریخچه آن نیز پخش می‌شود.

موزه‌ی دِ سِرا

آدرس: خیابان دِ لا بانسا، 12-8، 08002 بارسلون، اسپانیا

شماره تلفن: 933172649

مبلغ ورودی: برای بزرگسالان 15یورو، برای کودکان 9یورو

ساعت بازدید: اکتبر تا ژوئن از دوشنبه تا جمعه 10صبح تا 1:30بعدازظهر، 4عصر تا 7:30شب، شنبه و یکشنبه 11صبح تا 2بعدازظهر و 4:30عصر تا 8:30شب، جولای تا سپتامبر 10صبح تا 10شب.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت و پانزده دقیقه.

طبق برنامه ریزی تور بارسلون این موزه با پای پیاده تنها 9 دقیقه از کلیسای سانتا ماریا دل پی فاصله دارد.

این موزه‌ی مومی که در تور بارسلون می‌بینید متعلق به قرن نوزدهم است و نزدیک به رامبلا قرار دارد. مانند موزه‌های مومی در سراسر جهان، شخصیت‌های مشهور، تاریخی، قهرمانان ورزشی و دیگر افراد شناخته‌شده را می‌توانیدببینید که در اندازه واقعی و کاملا شبیه به آنها ساخته شده‌اند. 300 شخصیت در موزه د سرا حضور دارند. این چهره‌ها با جلوه‌های نوری، سمعی و بصری و جلوه‌های صوتی زنده به‌نظر می‌رسند.

در تور بارسلون می‌بینید که بسیاری از مجسمه‌ها مربوط به تاریخ محلی و ملی است. چهره‌های مشهور ادبی، دانشمندان و حتی شخصیت‌های خیالی اسپانیایی مانند دن کیشوت و پانچو در این نمایشگاه حضور دارند. مجسمه‌ی مومی چهره‌های فرهنگی و هنرمندان سنتی کاتالونیایی مانند رقصندگان فلامنکو و نوازندگان گیتار بایلائورا در کنار موسیقی‌دانان، خوانندگان، نقاشان و مجسمه‌سازان از جمله سالوادور دالی و پیکاسو به نمایش گذاشته شده‌اند. پادشاهان، ملکه‌ها، قاتلان و ماجراجویان نیز در این نمایشگاه حضور دارند. اطراف هر مجسمه را اشیا و مناظری گرفته که به آنها جان می‌بخشد. موزه دو کافه دارد، یکی اِل باس دلِس فادِس که شبیه یک جنگل خالی از سکنه جادویی است که موجودات عرفانی در آن زندگی می‌کنند و دیگری پاساژ دِل تِمپس که یک کافه معاصر است با آثار زیبا و جالب اوریگامی. این موزه را در تور بارسلون می‌توانید همراه با راهنما ببینید.

موزه ماریتیم

آدرس: آوینگودا دِراسانِس، 08001 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 933429920

مبلغ ورودی: 5یورو.

ساعت بازدید: دوشنبه تا شنبه 10 صبح تا 8 شب.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت و نیم.

این موزه با فاصله‌ی 3 دقیقه پیاده‌روی از موزه‌ی دِ سِرا قرار دارد.

تا به امروز موزه‌های زیادی را در تور بارسلون دیده‌ایم. موزه‌ای که در ادامه می‌بینیم تِمی متفاوت از موزه‌های دیگر دارد. موزه دریایی بارسلون در کارخانه کشتی سازی سلطنتی قرون وسطایی، رئالس دراسانِس در انتهای خیابان رامبلا قرار دارد. این کارخانه‌ی کشتی‌سازی بهترین و بزرگترین کارخانه کشتی‌سازی قرون وسطایی جهان است که در جریان تور بارسلون گشتی در آن می‌زنیم. مساحتی در حدود 10000 متر مربع دارد. کشتی‌های جنگی و تجاری از قرن 13 تا 18 در این کارخانه ساخته می‌شدند. بارسلون در آن زمان از قدرت‌های دریایی پیشرو بود و بندر شهر می‌توانست تا 30 کشتی را در یک زمان در خود جای دهد. از سال 1792 دراسانس به عنوان پادگان مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1929  مجموعه‌ی دائمی موزه‌ی دریایی در آن افتتاح شد. از طریق نمایشگاه‌های موزه و کشتی‌های متعددی که در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده‌اند، نقش محوری بارسلون در تاریخ دریایی اروپا نشان داده می‌شود.  کشتی سلطنتی قرن شانزدهمی که در نبرد لپانتو از آن استفاده شد را می‌توانید در موزه ببینید. در این کشتی قدیمی 236 نفر پارو می‌زدند.

موزه تنها 500 متر از بندر پورت ول فاصله دارد، جایی که می‌توانید کشتی سانتا ائولالیا را ببینید، یک کشتی بادبانی که در سال 1919 به آب انداخته شد. در میان کشتی‌های به نمایش درآمده، قایق‌های ماهیگیری چوبی، قایق‌های مسابقه‌ای و یک زیردریایی هم دیده می‌شوند.

علاوه بر خود کشتی‌ها بسیاری از ابزارهای ناوبری هم در این موزه دیده می‌شوند. این ابزارها از قرن 18 تا 20 میلادی ساخته شده‌اند و شامل سکستنت‌ها، نقشه‌ها و عمق سنج‌ها می‌شود. در جریان بازدید از این موزه در تور بارسلون می‌توانید از نمایشگاهی به نام ماجراجویی بزرگ دریا هم دیدن کنید که در آن می‌توانید از واسط‌های سمعی و بصری و سرگرمی‌های متحرک با تِم دریانوردی استفاده کنید.

روز هفتم گشت بارسلون

در این شش روز از تور بارسلون بخش بزرگی از جاذبه‌های گردشگری این شهر زیبا را در زمینه‌های مختلف دیدیم. در روز هفتم و آخر از تور بارسلون جاذبه‌های گردشگری زیر را خواهیم دید: آکواریوم بارسلون (L’Aquarium de Barcelona)، بندر وِل (Port Vell)، موزه‌ی تاریخ کاتالونیا (Museu d’Història de Catalunya)، بازار سانتا کاترینا (Mercat de Santa Caterina)، پورتال دِ انجل (The Portal de l’Àngel).

آکواریوم بارسلون

آدرس: بندر وِل، مال دِاسپانیا، 08039 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 932217474

مبلغ ورودی: برای بزرگسالان 20یورو، برای کودکان 14یورو.

ساعت بازدید: بسته به فصل از 10 صبح تا 7:30 /9:30 شب.

مدت زمان بازدید: 2 ساعت و نیم.

تور بارسلون بدون دیدن آکواریوم بزرگ این شهر کامل نمی‌شود. یکی از آکواریوم‌های دریایی پیشرو در جهان که به دنیای زیر دریای مدیترانه اختصاص دارد. در بندر قدیمی پورت ول قرار دارد. این آکواریوم دارای 35 مخزن است که حدود 11000 ماهی و حیوان آبی از 450 گونه مختلف در آن زندگی می‌کنند. این آکواریوم تنها اوشِنِریوم (Oceanarium) در اروپا است که ماهی‌های خورشیدی اقیانوسی، گونه‌ی استینگ رِی، کوسه‌ها و ماهی‌های طلایی را در خود جای می‌دهد. یک مسیر 80 متری به شکل تونل دارد که از زیر اوشنریوم می‌گذرد و می‌توانید حین قدم زدن در تونل ماهی‌هایی را که در اطراف شما شنا می‌کنند ببینید. تعدادی مخزن از موجودات دریایی از جمله خیار دریایی، شقایق، اژدهای دریایی، اسب دریایی و مرجان های استوایی نیز در آکواریوم دیده می‌شود. در مخزنی به نام جواهرات دریا که در آن می‌توانید نرم تنانی مانند صدف و حلزون را ببینید. در آکواریوم‌های گرمسیری می‌توانید کارکنانی را که در حال انجام تحقیقات و مراقبت از موجودات آبی هستند، مشاهده کنید.

 علاوه بر این یک نمایشگاه دائمی به نام پلَنتا آکوا نیز در این آکواریوم بزرگ وجود دارد که نقش مهم آب در توسعه سیاره زمین را نشان می‌دهد. در بخشی جذاب از این آکواریوم بچه‌ها می‌توانند بعضی از موجودات دریایی را لمس کنند و در مورد آنها بیاموزند. حتی می‌توانید غذا خوردن ماهی‌ها را در طول روز ببینید. در آکواریوم محل‌هایی درنظر گرفته شده تا بازدیدکنندگانی که مایل هستند مدت زمان بیشتری را بگذرانند در آنجا بخوابند. می‌توانید همراه کوسه‌ها غواصی کنید، یا حتی جشن تولد خود را آنجا برگزار کنید و در جشنواره‌های خانوادگی آکواریوم شرکت کنید.

بندر وِل

آدرس: بندر وِل، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: 45دقیقه.

این بندر تنها دو دقیقه با پای پیاده از آکواریوم بارسلون فاصله دارد.

بندر ول که به بند قدیمی هم شهرت دارد، بندر تاریخی بارسلون است، این بندر قدیمی که در برنامه‌ی تور بارسلون می‌بینیم از اوایل دوران اشغال رومیان، در دوران قرون وسطی شروع به فعالیت کرد و به عنوان یک بندری فعال به کار خود ادامه داد و بارسلون به یکی از قدرت‌های دریایی پیشرو در مدیترانه تبدیل شد. امروزه آب‌های بندر ول پر است از قایق های ورزشی، قایق های توریستی لاس گولوندریناس 100 ساله و همچنین کشتی‌های تجاری. امروزه بیشتر به عنوان یک جاذبه توریستی شناخته می‌شود که در آن مکان‌های گردشگری زیادی مثل موزه‌ها، فروشگاه‌ها و مکان‌هایی برای دیدن مناظر دریا وجود دارد.

در امتداد بندر وِل، مرکز خرید مارِماگنون قرار دارد اگر میان مکان‌های گردشی تور اسپانیا به دنبال جایی برای خرید هستید این مرکز خرید انتخاب مناسبی است. مجموعه‌ای از فروشگاه‌های معروف، یک تئاتر IMAX، سینما، آکواریوم بارسلون و تعداد زیادی بار و رستوران در این مرکز وجود دارد. در گوشه ای از پاساژ دِ کولون در ابتدای بندر می‌توانید اثری که هنرمند لیختنشتاین برای احترام به معمار معروف گائودی ساخته را ببینید. آثار بسیاری را از گائودی در تور بارسلون دیدیم،  این مجسمه‌ که سرِ بارسلون نام دارد در سال 1992 ساخته شد. این مجسمه بلند با رنگ‌های روشن پوشیده شده که یادآور آثار گائودی است. بندر ول توسط یک موج شکن به طول 30 متر از ساحل عمومی بارسلون جدا می‌شود. شما می‌توانید از نقطه ای که لاس رامبلاس به محله بارسلونتا می‌رسد در لب آب قدم بزنید. در امتداد پیاده‌روی بندر ول، رستوران‌ها و بارها  و رستوران‌های غذاهای دریایی زیادی وجود دارد. قایقی قدیمی به نام لوز دِ گاس در بندر لنگر انداخته که امروزه تبدیل به رستوران شده است.

موزه‌ی تاریخ کاتالونیا

آدرس: میدان دِ پائو ویلا، 1، 08039 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 932254700

مبلغ ورودی: 4.50یورو.

ساعت بازدید: پنجشنبه تا جمعه از 10 صبح تا 7 شب، یکشنبه از 10 صبح تا 2:30 بعدازظهر، سه‌شنبه از 10 صبح تا 7 شب، چهارشنبه از 10 صبح تا 8 شب.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت و نیم.

این موزه از بندر وِل 8 دقیقه پیاده‌روی فاصله دارد.

آخرین موزه‌ای که در روز آخر تور بارسلون می‌بینیم موزه‌ی تاریخ کاتالونیا است که بر تاریخ این منطقه تمرکز دارد. در سال 1996 در یک انبار قدیمی در منطقه بندری ول افتتاح شد. قدمت این انبار به سال 1901 برمی‌گردد و به نام پالائو دل مار شناخته می‌شود. این موزه میراث کاتالونیا را از طریق حفظ آثار تاریخی منطقه به نمایش می‌گذارد. این آثار به عنوان روایتی تاریخی به ترتیب زمانی چیده شده‌اند. این موزه با استفاده از شهر فرنگ و تصاویر متحرک، کلیپ های ویدئویی، مدل‌ها و اسناد مختلف تاریخ منطقه را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد.

ساختمان 4 طبقه و 8 بهش دارد. بخش‌های موزه شامل بازآفرینی وفادارانه مکان‌های تاریخی و نمایش ابزاری است که محلی‌ها در فعالیت‌های روزمره خود در دوره‌های مختلف تاریخی استفاده می‌کردند. لباس‌های سنتی، ظروف خانگی، ابزار مورد استفاده در تجارت و حتی مواد غذایی این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند. موزه دوره‌های تاریخی از عصر حجر تا دهه 1980 را پوشش می‌دهد. در کل حدود 2000 سال تاریخ کاتالونیا در این موزه به نمایش گذاشته شده است. برخی از نمایش‌های جالب عبارتند از یک سکونتگاه رومی، تصاویری از زندگی مسلمانان در شهر و خانه یک خانواده در قرون وسطی. در بخش مربوط به دوران جنگ داخلی بازدیدکنندگان می‌توانند وارد پناهگاه‌های مخصوص حمله‌ی هوایی شوند. جشنواره‌های منظم و همچنین رویدادهایی برای ترویج و آموزش تاریخ کاتالونیا در این موزه برگزار می‌شود. اگر تا به اینجای روز آخر تور بارسلون احساس خستگی می‌کنید می‌توانید در کافه و رستورانی که در پشت‌بام قرار دارد استراحت کنید.

بازار سانتا کاترینا

آدرس: خیابان فرانچسک کامبو، 16، 08003 بارسلون، اسپانیا.

شماره تلفن: 34933195740 +

ساعت بازدید: دوشنبه از 7:30صبح تا 2بعدازظهر، سه‌شنبه و چهارشنبه از 7:30 صبح تا 3:30بعدازظهر، پنجشنبه و جمعه از 7:30 صبح تا 8:30 شب. شنبه از 7:30 صبح تا 3:30بعدازظهر.

مدت زمان بازدید: 1 ساعت.

این بازار از موزه‌ی تاریخ کاتالونیا 14 دقیقه با پای پیاده فاصله دارد.

مطابق برنامه‌ی روز هفتم تور بارسلون پس از بازدید از موزه‌ی تاریخ کاتالونیا به مرکز خرید دِ سانتا کاترینا می‌رویم. سقف خیره کننده این مرکز خرید از فاصله دور دیده می‌شود. از موزاییک‌های سرامیکی رنگارنگ به رنگ های قرمز، زرد، سبز و آبی ساخته شده است که در الگوی لانه زنبوری در کنار هم قرار گرفته‌اند. سقف غیر معمول بر روی درخت فولاد خاکستری تکیه داده است.. بازار قدیمی در سال 2005 توسط تیم معماری در انریک میلارس و بِنِدِتا تاگلیابو مرمت شد. بخشی از بقایای صومعه را از طریق یک کف شیشه‌ای در زیر بازار می‌توانید ببینید. بازار اصلی در سال 1845 افتتاح شد و محصولات غذایی روزمره را در اختیار مردم محلی قرار می‌داد. در طول جنگ داخلی اسپانیا، نقش مهمی در تامین غذا برای روستاهای اطراف داشت. امروزه در این فضای نسبتا مدرن انواع گوناگونی از اقلام شامل میوه‌ها و سبزیجات تازه به فروش می‌رسد. کافه و رستوران‌های موجود در این مرکز خرید غذاهای خود را با محصولات همین بازار تهیه می‌کنند. اگر در تور بارسلون قصد خرید میوه‌های تازه داشتید این بازار پیشنهاد خوبی برای شماست.

پورتال دِ انجل

آدرس: پورتال دِ انجل، بارسلون، اسپانیا.

مدت زمان بازدید: یک ساعت و نیم.

فاصله از بازار دِ سانتا کاترینا 6 دقیقه با پای پیاده است.

به عنوان آخرین مقصد در تور بارسلون به یکی از خیابان‌های معروف این شهر می‌رویم. خیابان دِ آنجل را می‌توان در کنار خیابان‌های پورتافِرریسا و پِلایو به عنوان یکی از محبوب‌ترین خیابان‌های مخصوص خرید برای مردم محلی دسته بندی کرد. این خیابان شلوغ در میان گردشگران تور بارسلون هم طرفداران بسیاری دارد. این خیابان در منطقه سیوتات وِلا قرار دارد و یکی از خیابان‌های خرید است که بین خیابان آویگوندا دیاگونال و باری گوتیک واقع شده. از طریق این خیابان می‌توانید از میدان کاتالونیا به کلیسای جامع بروید. خیابان دِ آنجل در انتها دو شاخه می‌شود و مسیر سمت چپ به سمت کاپِلانس و مسیر سمت راست به سمت خیابان کوکورولا می‌رود. مسیر این خیابان از محله‌ای شلوغ به سمت محله‌ای آرام و خلوت می‌رود. عریض است و پر از درخت. بسیاری از مردم محلی و گردشگران تور بارسلون برای قدم زدن و خرید به این خیابان می‌روند. بسیاری از برندهای معتبر دنیا در این خیابان شعبه دارند. محبوب ترین مغازه ها در خیابان دِ آنجل عبارتند از بنتون، برشکا، ماسیمودوتی، زارا، اسکالا دی، منگو، پول اند بِر، استرادیواریوس، جک اند جونز و بسیاری دیگر. در مرکز جهانی موبایل، هر نوع ابزار تلفن همراهی را که می‌خواهید می‌توانید پیدا کنید.

نمایشگاه سالانه کتاب‌های عتیقه در این خیابان برگزار می‌شود اما تاریخ دقیق آن هر سال تغییر می‌کند. نمایشگاه سفال (Fira de Terrissa) نیز در دِ آنجل برگزار می‌شود و به مدت 5 روز از 20 سپتامبر شروع می شود نمایشگاه فِستِس دِلا مِرس نیز در این تاریخ برپا می‌شود. تاریخ نمایشگاه سرامیک نیز از اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه است.

بارسلونی بزرگ را با وجود جاذبه‌های گردشگری متعدد که زمینه‌های متفاوتی را پوشش می‌دهد نمی‌توان بدون برنامه دید. تور بارسلون بدون برنامه‌ریزی احتمالا باعث می‌شود بسیاری از این جاذبه‌های دیدنی را از دست بدهید. به همین منظور برنامه‌ای هفت روزه برای تور بارسلون تنظیم کردیم تا بتوانید منظم و منسجم به تمام این دیدنی‌ها سر بزنید و خاطره‌ای خوب از تور بارسلون با خود به خانه ببرید.

برای دیدن تورهای بارسلون روی این لینک کلیک کنید.

نظرات کاربران