همه چیز درمورد دومینیکا و شهروندی دومینیکا

وقتی می گویید دومینیکا، تقریباً همه فکر می کنند منظور شما جمهوری دومینیکن است – اما دومینیکا در دریای کارائیب است که از نظر جغرافیایی بخشی از آنتیل کوچک است و بیش از 600 مایل با آن «نیمه دیگر» هیسپانیولا فاصله دارد.

مشترک المنافع دومینیکا از سال 1978 یک کشور مستقل بوده است. واحد پول آن دلار کارائیب شرقی و زبان رسمی آن انگلیسی است. همچنین می‌شنوید که در جزیره کریول صحبت می‌شود – ترکیبی از فرانسوی، آفریقایی و انگلیسی – که اشاره‌ای به گذشته استعماری دارد. 

دومینیکا دارای نه اتشفشان فعال بوده  بلندترین کوه در جزیره و دومین کوه بلند در آنتیل کوچک است.  شما میتوانید در جنگلهای  بارانی به گردش بپردازید و بین صدها هزاران گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری خواهید بود. جزایر مجاور گوادلوپ و مارتینیک نیز از بالای این آتشفشان قابل مشاهده هستند – که اتفاقاً مدت زیادی است که فوران نکرده و کاملاً ایمن است.

با وجود آتشفشان های بسیار، بسیاری از سواحل دومینیکا به طور طبیعی دارای شن و ماسه سیاه هستند. ساحل مرو یک ساحل پرطرفدار است (بیشتر شبیه یک خاکستری نقره‌ای است،)، با رستوران‌های اطراف که همگی دارای غذاهای تازه و و بی‌نظیرمیباشد  موارد دیگری که باید به آن ها توجه نمایید : لاک پشت بنفش، خلیج روزالی، و ساحل شماره یک. در کنار ماسه ها  استخرهای گوگردی در شهر کوچک Wotten Waven را ببینید . Bongo Baths، Ti Kwen Glo Cho و Tia’s Hot Spa مواردی هستند که باید به دنبال آنها باشید

دریاچه جوشان یکی از معروف ترین مکان های این جزیره است. که در سال 1870 کشف شد .آب دریاچه بسته به فعالیت های آتشفشانی محلی رنگ های مختلفی به خود می گیرد. مسیر هشت مایلی برای رسیدن به آن شما را از طریق دره  های جذاب و برخی از گیاهان وحشی هدایت می کند. – فقط برای رسیدن به دریاچه به چهار تا شش ساعت زمان نیاز دارید. .

به غیر از سواحل و آتشفشان های دیدنی، دومینیکا دارای تعداد زیادی رودخانه است. برخی از آنها دارای  آبی سرد و شفاف هستند.  همه آنها توسط گیاهان و گل های احاطه شده اند. رودخانه هند عریض ترین رودخانه جزیره است و بسیاری از بازدیدکنندگان این رودخانه را برای اولین قایق سواری جزیره ای خود انتخاب می کنند.  – به احتمال زیاد پرندگان، و خرچنگ های زیادی را در طول مسیر مشاهده خواهید کرد.

با وجود رودخانه‌ها، کوه‌ها و سواحل بسیار در دومینیکا، برای یافتن یک ماجراجویی شدید، لازم نیست خیلی سخت جستجو کنید. به رودخانه یا کایاک سواری بروید و رودخانه لایو را تا دریا دنبال کنید. غواصی از طریق حباب های گرم در ساحل شامپاین. رفتن به دره نوردی از طریق جنگل های بارانی به یک آبشار مخفی. با مسیر ملی Waitukbuli، طولانی‌ترین مسیر در دریای کارائیب مقابله کنید. غواصی در اطراف Scotts Head Pinnacle. یا تمام مسیر را از دریای کارائیب تا اقیانوس اطلس شنا کنید. 

ساکنان اصلی جزیره،  و بعداً آفریقایی‌ها، دانش عمیقی از گیاهان و گیاهان به ارمغان آوردند. خوشبختانه، بسیاری از این دانش نسل به نسل منتقل شده است، و گیاهانی مانند مورینگا، قاصدک، ریحان و بسیاری دیگر هنوز هم امروزه در چیزی که اغلب به آن “داروی بوته ای” می گویند استفاده می شود.

نهنگ های آب‌های دومینیکا را به‌عنوان تنها خانه خود در طول سال انتخاب می‌کنند،نهنگ ها بدون توجه به آب و هوا بسیار نزدیک به ساحل زندگی می کنند، اگرچه بهترین فصل دیدن انها از نوامبر تا مارس است.

یکی از تفاوت های ویزا یا اقامت با شهروندی

مجوز اقامت اجازه می دهد تا بدون داشتن شهروندی به طور قانونی در کشور میزبان اقامت داشته باشید. ساکنین حق زندگی، کار، رفتن به مدرسه و دسترسی به مراقبت های بهداشتی در کشور میزبان را دارند. پس از چند سال و رعایت برخی شرایط، که می تواند برای مدت معینی در کشور زندگی کند و زبان را یاد بگیرد،

 همچنین ، تابعیت دوگانه در دومینیکا مجاز است و هیچ محدودیتی وجود ندارد. 

پاسپورت دومینیکا

مزایای شهروندی دومینیکا:

بدون نیاز به زندگی در دومینیکا قبل یا بعد از شهروندی.

بدون ویزای سفر به بیش از 140 کشور از جمله انگلستان، ایرلند، چین، روسیه و شینگن اتحادیه اروپا.

بدون مصاحبه اجباری یا آزمون زبان

نیازی به بازدید شخصی از دومینیکا نیست.

گذرنامه صادر شده با 10 سال اعتبار

برنامه شهروندی برای همه اتباع کشور آزاد است.

شهروندی برای خانواده و فرزندان.

بدون مصاحبه بدون نیاز به اقامت

وضعیت اقامت برای زندگی و کار در دومینیکا.

بدون مالیات بر ثروت، هدیه، ارث، درآمد خارجی یا مالیات بر عایدی سرمایه و بدون مالیات بر درآمد شخصی برای ساکنان.

عدم محدودیت در بازگرداندن سود و سرمایه وارداتی برای تجارت.

مشوق های مالیاتی شرکت ها، معافیت کامل از حقوق ورودی

شهروندی از طریق سرمایه گذاری در دومینیکا از طریق دو گزینه در دسترس است. اولین مورد از طریق کمک مالی (اهدا) به کشور تحت برنامه ویزای سرمایه گذار دولت است. گزینه دوم موجود از ژانویه 2015 از طریق سرمایه گذاری در املاک و مستغلات  مورد تایید دولت است.

دومینیکا به یکی از مقرون به صرفه ترین و انعطاف پذیرترین برنامه های شهروندی موجود تبدیل شده است. تا سال 1993 امکان اخذ تابعیت دومینیکا بدون اقامت در این کشور وجود نداشت. دولت این کشور با برنامه شهروندی اقتصادی دومینیکا تغییر داد که به موجب آن نیاز به اقامت برای به دست آوردن شهروندی لغو شد. به متقاضیانی که چنین مشارکتی را انجام می دهند، شهروندی کامل برای خود و خانواده شان اعطا می شود. پاسپورت دومینیکا امکان سفر بدون ویزا به بیش از 140 کشور در سراسر جهان را فراهم می کند.

متقاضیان میتوانند فرزندان مجرد خویش تا 30 سال و والدین وابسته بالای 55 سال را می توان در نظر بگیرند و . شهروندی مادام العمر دریافت نمایند و هیچ الزامی برای اقامت در دومینیکا وجود ندارد. . زمان پردازش پرونده شهروندی حدود 120روز است. 

مقرون به صرفه ترین راه برای شهروندی در دومینیکا از طریق گزینه کمک بلا عوض است. این مبلغ فقط از 100000 دلار برای یک متقاضی مجرد به اضافه هزینه ها یا 200000 دلار برای یک خانواده چهار نفره شروع می شود.

از ژانویه 2015، امکان  سرمایه گذاری در املاک و مستغلات با سرمایه گذاری گزینه شهروندی در دومینیکا فراهم گردیده است. سرمایه گذاران اکنون می توانند از طریق خرید سهام هتل در دومینیکا سرمایه گذاری کنند تا شهروندی دریافت کنند. سرمایه گذاری مورد نیاز املاک و مستغلات 200000 دلاری یکی از مقرون به صرفه ترین در کارائیب است.

برنامه شهروندی دومینیکا برای سرمایه گذارانی که به پاسپورت دوم برای سفر و دسترسی آسان به بسیاری از کشورها از جمله  انگلستان حوزه شنگن قطر چین نیاز دارند ایده آل است . دارندگان پاسپورت دومینیکا از دسترسی بدون ویزا به بیش از 140  کشور و منطقه در سراسر جهان برخوردار هستند. 

مراحل درخواست شهروندی دومینیکا چیست؟

مرحله 1

اولین قدم برای درخواست شهروندی از طریق یک نماینده مجاز است. درخواست های شهروندی را نمی توان مستقیماً به واحد شهروندی توسط واحد سرمایه گذاری ارسال کرد و فقط باید توسط یک نماینده مجاز رسیدگی شود.
«

مرحله 2 مرحله
دوم این است که با نماینده مجاز منتخب خود تماس بگیرید که در تهیه اسناد شما برای ارسال به CBIU به شما کمک می کند. شما باید فرم های رسمی را تکمیل کنید،، که همه آنها باید به زبان انگلیسی و با قانونی شدن مناسب ارائه شوند. .

مرحله 3
هنگامی که تمام فرم های شما تکمیل شد، نماینده درخواست را به CBIU دومینیکا ارسال می کند و با واحد مربوط به کلیه مکاتبات، سؤالات یا سؤالات پرونده شما که ممکن است در زمان مناسب ایجاد شود، ارتباط برقرار می کند. در حال حاضر نیازی به مصاحبه اجباری برای برنامه شهروندی دومینیکن از طریق سرمایه گذاری وجود ندارد، با این حال ممکن است بنا به صلاحدید دولت مصاحبه لازم باشد.

مرحله 4
درخواست شما از طریق یک بررسی پیشینه دقیق و دقیق بررسی می شود که اطلاعاتی را که ارائه کرده اید تأیید می کند. CBIU پرونده را در پرتو گزارش بررسی دقیق بررسی می کند و در مورد درخواست شما تصمیم می گیرد. شما نامه ای از طریق نماینده خود دریافت خواهید کرد که به شما اطلاع می دهد که آیا درخواست شما موفقیت آمیز بوده، برای پردازش بیشتر به تعویق افتاده است یا رد شده است.

مرحله 5
اگر درخواست شما موفقیت آمیز باشد، CBIU نامه ای را صادر می کند که به شما دستور می دهد تا پرداخت سرمایه گذاری (برای گزینه صندوق دولتی) یا تکمیل پرداخت ملک مستغلات را انجام دهید. پس از دریافت مدرک پرداخت، CBIU گواهی ثبت را صادر می کند که می تواند توسط نماینده شما برای درخواست پاسپورت دومینیکن استفاده شود.

با پاسپورت دومینیکا به سراسر جهان سفر کنید – در سراسر جهان بدون ویزا دسترسی داشته باشید. به یک سفر کاری لحظه آخری بروید یا خانواده خود را به یک تعطیلات از قبل برنامه ریزی نشده بروید. 

هنگام سرمایه گذاری برای شهروندی و پاسپورت دوم، مهم است که بدانید دقیقاً چگونه پاسپورت فعلی شما برای دسترسی بدون ویزا در سراسر جهان ترکیب می شود. نه تنها تعداد مقاصد بدون ویزا بلکه اهمیت و محبوبیت آن مقاصد را اندازه گیری می کند. تنها دلتابان چنین تحلیل جامعی را برای دومینیکا با استفاده از اقدامات توسعه‌یافته برای سفرهای تجاری و تفریحی ارائه می‌کند. با ما تماس بگیرید و برای گزارش رایگان خود با یکی از مشاوران ما صحبت کنید.





نظرات کاربران