مقدمه ای بر سیستم آموزشی بریتانیا

مقدمه ای بر سیستم آموزشی بریتانیا

مقدمه ای بر سیستم آموزشی بریتانیا

سیستم آموزشی در انگلستان به چهار بخش اصلی، آموزش ابتدایی، آموزش متوسطه، تحصیلات تکمیلی و آموزش عالی تقسیم می شود. کودکان در بریتانیا باید به طور قانونی در آموزش ابتدایی و متوسطه تحصیل میکنند که از حدود 5 سالگی تا 16 سالگی دانش آموز ادامه دارد.

سیستم آموزشی در انگلستان نیز به “مراحل زیر” تقسیم می شود:

  • 5تا 7 سالگی
  •   7 تا 11 سالگی
  • 11 تا 14 سالگی
  •   14تا 16 سالگی

آموزش ابتدایی انگلستان

آموزش ابتدایی در انگلستان از سن 5 سالگی شروع می شود و تا سن 11 سالگی ادامه می یابد و شامل مراحل کلیدی یک و دو تحت سیستم آموزشی انگلستان است.

برخی از مدارس ابتدایی به دو سطح کودک و نوجوان تقسیم می شوند.  معمولاً مدارس مجزا در یک فضای اموزشی هستند. محدوده سنی خردسالان(مرحله کلیدی 1) از سن 5 تا 7 سال است. محدوده سنی نوجوانان (مرحله کلیدی 2) از سن 7 تا 11

دبیرستان 

سال های 7 و 8 دو سال اول تحصیلات متوسطه در انگلستان هستند. 

سیستم مدارس انگلستان، همه دانش آموزان انگلیسی، ریاضیات، علوم، علوم انسانی و زبان مدرن می خوانند. علاوه بر این موضوعات، هر مدرسه فهرستی با موضوعات اختیاری دارد (هنر، موسیقی، نمایش، لاتین، علوم ورزشی، فناوری طراحی، علوم کامپیوتر)، و دانش‌آموزان ممکن است چند موضوع را انتخاب کنند که به آنها علاقه دارد. 

در برخی از مدارس، دانش آموزان در امتحان ورودی مشترک در سال 7 شرکت می کنند. 3 جلسه امتحان در ماه های نوامبر، ژانویه و مه / ژوئن وجود دارد. انتقال از دوره راهنمایی به دبیرستان (از سال 8 به سال 9) ممکن است مشروط به نتایج امتحان ورودی مشترک در آن مدارس باشد.

سال نهم سال بسیار مهمی در سیستم مدارس بریتانیا است، زیرا اکثر دانش‌آموزان از مدرسه ابتدایی به مدرسه ارشد منتقل می‌شوند. همچنین پایه بسیار خوبی برای برنامه GCSE است و نقطه ورود به همه مدارس است. 

در سیستم مدارس انگلستان، در طول برنامه GCSE، دانش آموزان بین 9 تا 12 موضوع مطالعه می کنند. برخی از آنها اجباری هستند (انگلیسی، ریاضی، علوم، تاریخ/جغرافیا، زبان مدرن و غیره)، برخی توسط هر دانش آموز با توجه به توانایی ها و ترجیحات خود انتخاب می شوند. در پایان برنامه 2 ساله

 GCSE، پس از امتحانات در هر موضوع مورد مطالعه، دانش آموزان گواهینامه GCSE خود را دریافت می کنند.

 

دانشگاه

در انگلستان، مدرک لیسانس بریتانیا به طور معمول سه سال طول می کشد و اکثر آنها در سطح ممتاز اعطا می شوند. نمونه هایی از درجه های اول عبارتند از: BA (لیسانس هنر)، BEng (لیسانس مهندسی)، و BSc (لیسانس علوم).

کالج‌های ایالتی مدرک‌های حرفه‌ای 2 ساله را ارائه می‌دهند. برخی از کالج های خصوصی یک برنامه دیپلم یک ساله را ارائه می دهند که معادل سال 1 دانشگاه است. به دانش‌آموزانی که دیپلم 1 ساله می‌گیرند، در برخی از دانشگاه‌ها برای ورود به سال دوم اعطا می‌شوند.

دوره های تحصیلات تکمیلی در سیستم آموزشی انگلستان بسیار فشرده است. این بدان معناست که دوره ها معمولاً بسیار کوتاهتر از سایر کشورها هستند. یک مدرک کارشناسی ارشد معمولاً 12 ماه طول می کشد، برای مثال کارشناسی ارشد – هنر و MEng – کارشناسی ارشد مهندسی. MBA (کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی) دوره ایست که می تواند 2 سال طول بکشد. متقاضیان معمولاً با حداقل 2 سال تجربه مدیریتی از موفقیت بالایی برخوردار شوند. مدرک دکترا در انگلستان بین 2 تا 7 سال طول می کشد.

مدارس شبانه روزی

Bright World تقریباً به طور انحصاری با مدارس و کالج‌های خصوصی کار می‌کند. مدرسه شبانه روزی یک مدرسه مسکونی است که دانش آموزان در آن در طول سال تحصیلی زندگی و تحصیل می کنند. تقریباً 500 مدرسه شبانه روزی در سراسر انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی وجود دارد.

مدارس شبانه روزی انگلستان به دانش آموزان آموزش عالی ارائه می دهند که به آنها کمک می کند تا مهارت های خود را توسعه دهند و برای ورود به دانشگاه پیشرفت کنند. همه مدارس شبانه روزی بریتانیا باید استانداردهای دولتی سختگیرانه را در مورد کیفیت تدریس، امکانات و مراقبت از دانش آموزان رعایت کنند.

بسیاری از مدارس شبانه روزی بریتانیا ساختمان های زیبا و چند صد ساله را با ترکیبی از کلاس های درس مدرن و معماری سنتی ترکیب می کنند. امکانات عالی کمک می کند تا زندگی و یادگیری به یک تجربه عالی تبدیل شود و دانش آموزان در حین تحصیل مهارت های انگلیسی خود را بهبود می بخشند.

کالج های آموزشی

کالج های آموزشی از سن 15 سالگی شروع می شوند و برنامه های انعطاف پذیرتری دارند و بر دسترسی سریع به دانشگاه بریتانیا تمرکز دارند.

بسیاری از کالج‌های خصوصی مستقل در آکسفورد، کمبریج و لندن بر روی یک «سیستم آموزشی» کار می‌کنند و اغلب به آنها «کالج‌های آموزشی» می‌گویند. سیستم آموزشی از دانشگاه های آکسفورد و کمبریج سرچشمه می گیرد و یک سیستم بسیار مورد توجه و آزمایش شده است. امروزه نیز از آن استفاده می شود و سنگ بنای آموزش “Oxbridge” است. یک آموزش کلاس کوچکی است که فقط چند دانش آموز دارد که در آن معلم خصوصی (یک مدرس یا دیگر اعضای هیئت علمی دانشگاهی) به دانش آموزان اموزش می دهد.

مقدمه ای بر سیستم آموزشی بریتانیا

مدارس شبانه روزی دولتی

مدرسه شبانه روزی دولتی مدرسه ای است که در آن هزینه شبانه روزی را پرداخت می کنید و تحصیل رایگان است. دولت مانند هر مدرسه دولتی دیگری در انگلستان هزینه تحصیل را پرداخت می کند.

پذیرش در مدارس شبانه روزی دولتی در بریتانیا مختص به کودکانی است که تبعه بریتانیا هستند و واجد شرایط داشتن پاسپورت کامل بریتانیا هستند، یا کسانی که اتباع سایر کشورهای اتحادیه اروپا هستند یا کسانی که حق اقامت در بریتانیا دارند. لطفاً توجه داشته باشید که داشتن پاسپورت BN(O) باعث نمی شود که کودک واجد شرایط یک مدرسه شبانه روزی دولتی در بریتانیا باشد.

کالج های FE

کالج FE مؤسسه ای است که برای افراد بالای سن مدرسه اجباری (سن 16 سالگی) آموزش می دهد. انواع بسیاری از کالج های FE وجود دارد، از جمله، کالج های فرم ششم، کالج های تخصصی و موسسات آموزش بزرگسالان. کالج های FE دولتی هستند و به همین دلیل اعضای اتحادیه اروپا می توانند از آموزش رایگان بهره مند شوند. همچنین یک ساختار هزینه رقابتی برای دانشجویان بین المللی غیر اتحادیه اروپا وجود دارد.

دانشگاه ها

انگلستان یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان خارج از کشور است. در واقع، سالانه بیش از 400000 دانشجوی بین‌المللی ثبت‌نام می‌کنند. دانشجویان بین‌المللی که قصد تحصیل در بریتانیا را دارند، از بین 140 دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، انتخاب دارند که هر کدام طیف وسیعی از مدارک تحصیلی عالی را ارائه می‌دهند که در سراسر جهان به رسمیت شناخته می‌شوند. دانشجویان به یک برنامه لیسانس 3 ساله یا دوره کارشناسی ارشد 1 ساله می پیوندند.

با پاسپورت دومینیکا بدون ویزا وارد انگلستان شده و در دوران تحصیل در این کشور درخواست ویزای تحصیلی دهید

نظرات کاربران