زیان 5 میلیارد دلاری شرکت هواپیمایی آنا ژاپن از کرونا

شرکت هواپیمایی «آنا» ژاپن رسما اعلام کرد که زیان اقتصادی این خط هواپیمایی در سال جاری میلادی به دلیل شیوع کرونا به ۵۱۰ میلیارد ین معادل تقریبی ۵ میلیارد دلار می رسد.

به گزارش ایرنا، این شرکت در بیانیه ای که پایگاه خبری ژاپن نیوز منتشر کرده، آورده است: دلیل این خسارت سنگین کاهش تقاضا برای سفرهای هوایی در بحبوحه همه گیری ویروس کرونا می باشد و همین امر باعث شده تا این شرکت هواپیمایی ژاپن مجبور به تغییرات ساختاری و تعدیل نیرو شود تا هزینه هایش را کاهش دهد.

ناوگان نیپون ایرویز شرکت مادر، که آنا زیرمجموعه آن محسوب می‌شود، در گزارشی آورده که با شماری از بانک های بزرگ ژاپن برای دریافت وام هایی به ارزش ۴۰۰ میلیارد ین برای تقویت بنیه مالی خود و برون رفت از این بحران و نجات صنعت هواپیمایی کشور به توافق رسیده است.

آنا تصمیم گرفته که از هم اکنون تا مارس سال ۲۰۲۱ میلادی شماری از هواپیماهایش را متوقف کند و همزمان «شینیا کاتانوزاکا»، رئیس و مدیر عامل آنا در مصاحبه با خبرنگاران گفته است که اوضاع در سال جاری میلادی برای شرکت هواپیمایی بسیار نامطلوب است و به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات مالی از جمله راه اندازی سرویس های کم هزینه تر در بازار آسیا هستیم.

برآوردها حاکی است که خسارت شرکت هواپیمایی آنا ژاپن هم اکنون به بیش از ۳ میلیارد دلار رسیده و همزمان درآمد حاصله از پروازهای خارجی آن به سرعت در حال کاهش می باشد که علت اصلی آن توقف مسافرت ها به دلیل نگرانی از ابتلا به کرونا است.

نظرات کاربران