برگزاری تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا

تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا؟!

به دنبال تبلیغ « تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا »، رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی گفت که نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در تبلیغ این تور دیده می‌شود و باید با آن برخورد شود.

همزمان با اعلام برنامه زمان‌بندی برای تزریق واکسن کرونا در برخی کشورها، عده‌ای تبلیغاتی را با عنوان تور استانبول ویژه تزریق واکسن کرونا آغاز کرده‌اند. این تور که شروع قیمتش از 12 میلیون تومان است، با شعار «سفر و سلامتی» برای اواخر دی‌ماه برنامه‌ریزی شده و طبق تبلیغاتی که انجام شده، یک روز هم گشت شهری رایگان دارد.

چنین توری درحالی تبلیغ شده که وزارت بهداشت ترکیه همچنان درحال رایزنی با روسیه، فایرز آمریکا و چین برای تامین واکسن مورد نیاز شهروندان کشور خود است. مقامات بهداشتی ترکیه قبلا اعلام کرده‌اند تزریق واکسن کرونا، در مرحله نخست از کادر درمانی این کشور آغاز می‌شود و در مرحله بعد، گروه سنی بالای 65 سال و زیر 18 سال در اولویت تزریق واکسن کووید ۱۹ قرار دارند. از اوایل سال 2021  تزریق این واکسن بنا بر اعلام وزارت بهداشت این کشور به تدریج آغاز می‌شود.

رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی که درباره تبلیغ تور ترکیه ویژه تزریق واکسن کرونا تحقیقات اولیه را انجام داده،  با تکرار حرف معاون گردشگری به ایسنا گفت: به احتمال زیاد این تبلیغ نمی‌تواند کار یک آژانس باشد. ما در ایران آژانسی نداریم که در سه نقطه کشور شعبه داشته باشد. از همه این ها مهم‌تر، این است که تور به انگیزه آن تبلیغ شده است؛ ترکیه هنوز برای تمام شهروندانش واکسن کرونا را تامین نکرده، چطور می‌تواند برای مسافران خارجی هم واکسن داشته باشد!؟

وی افزود نشانه‌های فرصت‌طلبی و سوءاستفاده در این تبلیغ مشهود است و مسؤولیت برخورد با عوامل این نوع تبلیغات و تورها را با نیروی انتظامی است، اما مجوز این تور را که ما یا وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر نکرده‌ایم، در نتیجه نیروی انتظامی باید وارد عمل شود.

رییس هیات‌مدیره انجمن صنفی دفاتر سفر هوایی و گردشگری استان تهران نیز در رابطه با اجرای چنین توری گفت: سفرهایی که به درمان ارتباط دارد قطعا باید توسط دفاتر خدمات مسافرتی انجام شود که مجوزهای گردشگری و سلامت را دارند. اما از همکارانم این خواهش را دارم با توجه به این‌که صحت و سقم واکسن کرونا و شرایط در کشورهای دیگر هنوز تایید نشده است از اقداماتی که به این صنف تهمت سوءاستفاده می‌زند، خودداری کنند و تا زمانی که موضوع توسط وزارت بهداشت مشخص نشده است از اقدامات حاشیه‌ای پرهیز کنند.

او همچنین تاکید کرد: با توجه به این‌که ویروس کرونا یک اپیدمی در دنیا است، موضع وزارت بهداشت به عنوان عالی‌ترین مقام رسیدگی‌کننده به موضوع بهداشت و درمان کشورمشخص شود و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز به عنوان مرجع عالی گردشگری در کشور، نسبت به این موضوع واکنش نشان دهد. امیدوارم همکارانم در آژانس‌های گردشگری درباره این موضوع با توجه به قوانین اقدام کنند.