24 مهر 1397

گرجستان

 

سفر به گرجستان

آشنایی با کشور گرجستان

گرجستان از کشور های اروپایی بسیار زیباست که به واسطه طبیعت بی نظیر، کلیساهای تاریخی، پارک های ملی، شهر سنگی و دیگر جاذبه های گردشگری، همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد.

واحد پولی کشور گرجستان لاری است و دین اکثر مردم آن مسیحیت می باشد. مردم گرجستان بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند. اگر با تور گرجستان به این کشور زیبا سفر کنید به طور حتم سفری خاطره انگیز خواهید داشت.

تاریخچه کشور گرجستان

کشور گرجستان، کشوری با تاریخ بزرگ است که در بخش عظیمی از تاریخش درگیر جنگ های طولانی بوده و رنج های زیادی را تحمل کرده است اما امروزه به یکی از زیباترین و پربازدید ترین کشور های جهان تبدیل شده است.

کشور گرجستان در تاریخ خود درگیر حمله ی مغول ها، جنگ جهانی و دیگر جنگ ها بوده است. در دوره ی قاجاریه که گرجستان تحت سلطه ایران بود، دو کشور روسیه و ایران به مدت 12 سال با یکدیگر جنگیدند که به عقد عهدنامه گلستان منجر شد.

پس از انقلاب کبیر، گرجستان جمهوری دموکرات اعلام کرد که توسط ارتش سرخ نقض شد و به مدت هفتاد سال جزو جمهوری های سوسیالیستی شوروی بود که توانستند پس از آن جمهوری مستقل دموکرات تشکیل دهند. از آن پس کشور گرجستان شروع به پیشرفت کرد و تاکنون خود را به یکی از زیباترین و پرگردشگرترین ها تبدیل کرده است.

معرفی کشور گرجستان

یکی از کشور های زیبای جهان که در حدود 200 سال پیش از ایران جدا شده است. این کشور در مرز اروپا و آسیا قرار دارد ولی جزو کشور های اروپایی محسوب می شود.

کشور گرجستان از زمان استقلال تاکنون پیشرفت های زیادی در اقتصاد خود داشته است که یکی از بخش هایی که به صورت چشمگیری به اقتصاد این کشور تاثیر گذار بوده، صنعت گردشگری این کشور می باشد که به واسطه ی طبیعت چشم نواز، آثار تاریخی فوق العاده زیبا، کوهستان های بلند همه ساله مورد توجه گردشگران از سراسر جهان قرار می گیرد و باعث ارز آوری زیادی برای این کشور شد است. گرجستان کشور کوهستانی است که آب و هوای متنوعی دارد.

موقعیت جغرافیایی کشور گرجستان

کشور گرجستان در منطقه قفقاز قرار گرفته است. این کشور در میان اروپا و آسیا واقع شده است اما کشوری اروپایی به حساب می آید و از قوانین اتحادیه اروپا پیروی می کند.

گرجستان کشوری در مرز آسیای غربی و اروپای شرقی است. کشور گرجستان با روسیه از شمال، ترکیه و ارمنستان از جنوب، آذربایجان از جنوب شرقی و غرب با دریای سیاه همسایه است. سیستم حاکم بر کشور گرجستان، جمهوری متمرکز نیمه ریاستی می باشد. کشور گرجستان به نه منطقه، یک شهر و دو جمهوری خودمختار تقسیم می شود.

[cn-suggest-posts sts=”بررسی کوتاه کلیسای صخره ای گرجستان” stl=”https://deltaban.com/attraction/rock-church-georgia/” sbs=”تور گرجستان” sbl=”https://deltaban.com/georgia-tours/”]

آب و هوای کشور گرجستان

  گرجستان کشوری چهار فصل می باشد که به همین دلیل مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و شما می توانید آب و هواهای متنوعی را در این کشور تجربه کنید.

در تور گرجستان در فصل تابستان آب و هوای گرمی دارد که می توانید از آن لذت ببرید. این آب و هوای گرم به لطف قرار گرفتن این کشور در منطقه قفقاز می باشد. اگر به دنبال آب و هوای گرم هستید بهتر است به مناطق کوهستانی سفر نکنید و در مناطق هموار این کشور مانند باتومی به گشت و گذار بپردازید و اگر می خواهید در تابستان از هوایی خنک لذت ببرید می توانید به مناطق کوهستانی این کشور سفر کنید.

آب و هوای کشور گرجستان در زمستان به دلیل مدیترانه ای بودن معتدل است و خیلی سرد نمی شود، البته در کوهستان ها هوای سردی حاکم است و می توانید شاهد بارش برف هم باشید. بهترین زمان سفر به کشور گرجستان زمانی است که هوای این کشور بسیار سرد یا بسیار گرم نباشد تا از سفر خود لذت ببرید. می توانید در اوایل تابستان و در ماه های می و ژوئن و در اوایل پاییز و در ماه سپتامبر به این کشور زیبا سفر کنید و از طبیعت بی نظیر، کوهستان ها و دیگر دیدنی های این کشور چهار فصل نهایت لذت را ببرید.  

زبان و واحد پولی کشور گرجستان

مردم کشور گرجستان به زبان زیبای گرجی صحبت می کنند . زبان گرجی از خانواده زبان کارتولی که زبانی از منطقه قفقاز است، می باشد. بعضی کلمات وارد شده از دیگر زبان ها مانند آذری و ترکی، ارمنی و روسی و انگلیسی به زبان باعث می شود تا حدودی از جملات مردم این کشور سر در بیاورید، همچنین ایران و گرجستان به واسطه ی تاریخ مشترک در گذشته دارای تعدادی کلمات یکسان مانند: کوچه، لوبیا، مغازه، مسخره و تعدادی دیگر می باشند.

واحد پولی کشور گرجستان لاری می باشد که آن را با GEL نشان می دهند. لاری واژه ی اصل گرجی است. هر لاری گرجستان 100 تتری می باشد. اسکناس های رایج در کشور گرجستان 1، 2، 5، 20، 50، 100، 200، 500 لاری می باشد.

دین و آداب و رسوم مردم گرجستان

اکثر مردم کشور گرجستان مسیحی هستند که پیرو کلیسای ارتدکس گرجی هستند. حدود 80 درصد از جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل می دهند. البته بخشی از مسیحیان کشور گرجستان پیرو کلیسای ارتدکس روسی و کلیسای ارتدکس ارمنی می باشند. مردم کشور گرجستان برای کلیساها احترام زیادی قائل اند و حضور در کلیسا ها آداب خاصی مثل رعایت پوشش مناسب دارد. بخش کمی از جمعیت گرجستان که حدود 10 درصد می باشد را مسلمانان تشکیل می دهند.

مردم گرجستان دارای آداب و رسوم بسیار زیبایی می شوند که باعث می شود از سفر به این کشور لذت ببرید. مردم گرجستان بسیار مهمان نواز هستند و از گردشگران به خوبی میزبانی می کنند. اگر به این کشور سفر می کنید حتما توسط مردم گرجستان به خانه هایشان دعوت می شوید.

احترام به بزرگتر ها در این کشور بسیار اهمیت دارد. مردم گرجستان لباس های محلی زیبایی به نام چوخا بر تن می کنند که نمادی از غرور ملی محسوب می شود و از آن در مراسمات مختلف استفاده می کنند. چوخا لباسی زیبا شامل یک کت پشمی با یقه ای بلند، کلاه خز دار و خنجز است. مردم گرجستان غذا های سنتی خوشمزه ای دارند که در سفر به این کشور می توانید از آن ها لذت ببرید.

غذاهای بخش غربی این کشور بیشتر بر مبنای گیاه خواری می باشد و خاچاپوری از غذاهای خوشمزه ی این منطقه است. مردم شرق این کشور بیشتر به گوشت علاقه دارند و خینکالی از غذاهای معروفشان است.

جاذبه های طبیعی گرجستان

Lakes of Abudelauri
آبود لائوری یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری طبیعی کشور گرجستان است که با رنگ های زیبای خود گردشگران زیادی را جذب کرده است. در این منطقه سه دریاچه با رنگ های سبز، آبی و سفید می بینید که بسیار زیبا و چشم نواز هستند. برای رسیدن به این دریاچه باید از شهر تفلیس به روستای باریس کاهو و سپس به روستای روشکا بروید. 

Borjomi-Kharagauli Park
یکی از زیباترین پارک های ملی گرجستان که طبیعت چشم نواز و حیات وحش بی نظیری دارد. 9 مسیر مختلف برای گشت و گذار در پارک برجومی-خاراگولی وجود دارد. برای استراحت در این پارک پناهگاههایی هم در نظر گرفته شده است که می توانید از آنها استفاده کنید.

Black Rock Lake
دریاچه بلک راک یکی از قدیمی ترین جاذبه های گردشگری طبیعی گرجستان است که مسیری شیب دار دارد. این دریاچه زیبا در پارک ملی لاگودخی قرار گرفته است. اطراف این دریاچه را کوهستان، جنگل های سرسبز و حیات وحش بی نظیری با حیواناتی مانند گوزن و بز کوهی فرا گرفته است. این دریاچه دارای یک پناهگاه برای استراحت گردشگران می باشد.

Omalo to Shatili
این مسیر دارای یکی از بی نظیرترین طبیعت های گرجستان می باشد که معماری های قرون وسطایی آن جزو معماری های بی نظیر به حساب می آید. در این مسیر می توانید از معماری های زیبا، دره ها و طبیعت لذت ببرید.

پیست های اسکی گرجستان

در گرجستان به لطف کوهستانهای پر برف، پیست های اسکی متنوعی هم دیده می شود که علاقه مندان به اسکی می توانند از آن لذت ببرند. گوداری، باکوریانی و سوانتی از مناطق زیبا و مشهور گرجستان برای اسکی می باشند.

Tobavarchkhili Lakes
دریاچه توباوارچخیلی در میان کوه های اگریسی که به معنای دریاچه های نقره ای است از دریاچه های دیدنی کشور گرجستان می باشد. برای رسیدن به این دریاچه به سه روز پیاده روی نیاز است که باعث شده از مسیر های سخت گردشگری این کشور باشد.

جاذبه های گردشگری گرجستان

از جاذبه های گردشگری این کشور که در تور گرجستان ارزان می توان دید، می توان به موارد زیر اشاره کرد :

قلعه ناریکالا
از آثار باستانی و تاریخی کشور گرجستان که در قرن چهارم ساخته شده است. این قلعه بر روی تپه ای در شهر تفلیس پایتخت گرجستان قرار گرفته است و به دلیل اینکه در دوره ی ساسانی ساخته شده، دارای معماری ایرانی-اسلامی است. بازدید از این قلعه زیبا رایگان است. از این قلعه می توانید نمایی زیبا از شهر تفلیس را تماشا کنید. قلعه ناریکالا در مرکز شهر تفلیس قرار گرفته است و دسترسی به آن بسیار آسان است.

کلیسای سیونی
از کلیساهای تاریخی و زیبای گرجستان که در طول تاریخ بار ها توسط بیگانگان تخریب شده است.

اوپلیستسیخه
یکی از زیبا ترین و تاریخی ترین بناهای موجود در گرجستان که برای ثبت جهانی هم معرفی شده است. این شهر سنگی یکی از اقامتگاه های موجود در راه ابریشم بوده است. این شهر باستانی بر روی صخره ای بلند قرار گرفته است.

سنگ تراشی هایی از آناتولی و ایران در این شهر بسیار جذاب می باشد. این منطقه طبیعت زیبایی برای گشت و گذار و تماشای معماری باستانی دارد.

مجسمه عشق
یکی از جاذبه های گردشگری شهر باتومی می باشد که زوج های زیادی را برای دیدن این مجسمه به این شهر می کشاند. این مجسمه که در ورودی شهر باتومی قرار دارد دارای هفت متر طول، جنس فلز و یک زن و مرد که پس از یک چرخش به هم می رسند.

کلیسای دیدنی گرجستان

کلیسای جامع تثلیث تفلیس
کلیسایی با معماری بی نظیر که از جاذبه های گردشگری شهر تفلیس گرجستان است. این کلیسا از وسیع ترین ساخته های مذهبی جهان است که گنبد طلایی آن بسیار جلب توجه می کند. این کلیسای زیبا به عنوان نماد گرجستان نوین شناخته می شود و از این حیث بسیار مورد توجه است. زمین این کلیسا از جنس سنگ مرمر سفید با رگه هایی طلایی است و دیوارهایش با انواع تابلو و نقاشی های زیبا تزیین شده است.

مراکز خرید معروف گرجستان

تفلیس مال
این مرکز خرید از بزرگترین مراکز خرید کشور گرجستان که در شهر تفلیس قرار گرفته است، می باشد. این مرکز خرید دارای هایپرمارکت، مغازه، کافه و جا پارک است. همچنین مراکز تفریحی ای مانند سینما و کافه در تفلیس مال در نظر گرفته شده است. طراحی داخلی این مرکز خرید بسیار زیبا می باشد و در آن از گیاهان متنوعی استفاده شده است. ساعت کاری این مرکز خرید از 10 تا 22 می باشد.

ایست پوینت
مرکز خریدی بزرگ و مدرن در شهر تفلیس که افراد با انواع سلیقه می توانند از خرید در آن لذت ببرند. این مرکز خرید دارای: سینما، بولینگ، رستوران می باشد.

مرکز خرید مرانی
این مرکز خرید بزرگ نمایندگی برند های معروفی مانند زارا و دوتی را در اختیار دارد. کافه و رستوران از امکانات این مرکز خرید است.

سوغاتی های معروف گرجستان

از سوغاتی های معروف گرجستان می توان به موارد زیر اشاره کرد .

پاپاخی
از سوغاتی های گرجستان که کلاهی زیباست که از پشم گوسفند بافته شده است.

تکا
از پشم ریسیده شده گوسفند صنایع دستی زیبایی مانند انواع زیورآلات و لباس های پشمی می بافند.

چورچخلا
از خوراکی های معروف گرجستان که سوغات این کشور می باشد.

گلیم
گلیم ها و فرش های دستباف گرجستان بسیار خوش رنگ و طرح می باشند.

جام وایکینگ ها
جامی است که از بز گاو درست شده که به جام شراب وایکینگ ها معروف است.

مدارک لازم برای سفر به گرجستان

تا چندی پیش برای سفر به گرجستان نیاز به ویزای این کشور نداشتیم اما به دلیل برخی مشکلات اکنون برای سفر ویزا نیاز است. برای سفر به گرجستان نیاز به ویزای نوع C یا معمولی دارید. این ویزا خود 4 گروه دارد که گروه 1 یعنی C1 برای سفر های توریستی می باشد. ویزای گرجستان به دو صورت حضوری و الکترونیکی صادر می شود و فرد متقاضی پس از تکمیل مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا می تواند با توجه به شرایط خود به هر کدام از دو شکل حضوری یا الکترونیکی درخواست ویزای خود را ثبت کند.

اگر مشکلی در روند ثبت پیش نیاید و مدارک کامل باشند حداکثر 20 روز طول می کشد تا ویزا صادر شود. پس از گرفتن ویزا نوبت به تهیه و خرید بلیط هواپیما می رسد. از دو راه زمینی و هوایی می توان به گرجستان سفر کرد. هزینه سفر زمینی به مراتب کمتر از هوایی است ولی زمان مسافرت طولانی تر می شود و ممکن است برخی افراد را اذیت کند. داشتن یک راهنمای سفر و نقشه و نیز اطلاع قبلی از مکان های دیدنی گرجستان می تواند سفر را برای شما شیرین تر کند.

[cn-suggest-posts sts=”بررسی کوتاه پارک آبی تفلیس گرجستان” stl=”https://deltaban.com/attraction/georgia-tbilisi-water-park/” sbs=”خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی” sbl=”https://deltaban.com/flights/”]

هتل های گرجستان

اکثر هتل های گرجستان در شهر های توریستی تفلیس و باتومی قرار دارند. هتل نیکولی، هتل برجومی، هتل کارسه، هتل دژاوو، هتل پیاتزا، هتل توسکانو و موارد این چنینی از نمونه های این هتل ها هستند. این هتل ها رنج قیمت گسترده ای دارند و می توانید با توجه به بودجه خود هر کدام را که مناسب تر بود انتخاب کنید. اگر با تور گرجستان سفر می کنید معمولا رزرو هتل نیز به عهده تور است اما اگر شخصا قصد سفر دارید دامنه وسیعی از انتخاب های متنوع دارید که با توجه به بودجه، مکان قرارگیری هتل و موارد دیگر می توانید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. هتل های گرجستان درجه بندی های متنوعی نیز دارند ولی اکثر هتل های این کشور 3 ستاره یا بیشتر می باشند که نسبتا رتبه خوبی است.

برای داشتن سفر مقرون به صرفه به این کشور قیمت تور گرجستان را از طریق وب سایت دلتابان دنبال کنید.

 

 

 

نظرات کاربران