14 فروردین 1397

سنگاپور

 

آشنایی با شهر سنگاپور 

نام انگلیسی سنگاپور از مالایی به معنای ” شهر شیر” گرفته شده و به این ترتیب سنگاپور به شهر شیر شهرت یافته است. این نام اولین بار توسط سانگ نیلا اوتاما بنیانگذار سنگاپور بر این شهر گذاشته شد.
وی که درحال شکار در منطقه با جانوری مشابه شیر مواجه شده بود، این اتفاق را به فال نیک گرفته و در آن منطقه شهری به نام سنگاپور بنا کرد. هرچند طبق مطالعات انجام شده، احتمالاً هرگز شیری در سنگاپور زندگی نکرده و جانور مشاهده شده توسط وی، ببر بوده است.

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید  تور ترکیه ارزان ، تور لحظه آخری دبی هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های جذاب سفر کنید.

صنعت توریسم 

صنعت توریسم، یکی از منابع عمده درآمد سنگاپور را تشکیل می‌دهد. از نقاط دیدنی سنگاپور هتلی به نام مارینا بی سندز است که به شکل یک کشتی بر روی سه ساختمان بلند شاخته شده و استخری دارد که انتهای آن این ذهنیت را تداعی می کند که شناگران در حال افتادن از ساختمان هستند. پارک تفریحی یونیور سال استودیو که نمایش‌ها و وسایل بازی آن برپایه محصولات این استودیو طراحی شده، یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی سنگاپور است.
واردات، فروش و مصرف آدامس در سنگاپور ممنوع است. همچنین سیگار کشیدن در بسیاری قسمت‌های این شهر ممنوع است و دائماً تعداد مکان‌های شامل این ممنوعیت درحال افزایش می‌باشد.

زبان رسمی

در سنگاپور چهار زبان انگلیسی٬ مالایی٬ چینی و تامیل به عنوان زبان‌های رسمی شناخته می‌شوند. اما درمجموع ساکنین این کشور با نزدیک به بیست زبان مختلف تکلم می‌کنند که این امر نشان‌دهنده تنوع وسیع زبانی و فرهنگی در این شهر  می‌باشد. بسیاری از تابلوها و علائم درآن به چهار زبان رسمی نوشته شده‌اند. در سنگاپور سیاست رسمی آموزشی به ترتیبی است که دانش‌آموزان به طور همزمان زبان انگلیسی و زبان مادری خود را می‌آموزند.

[cn-suggest-posts sts=”معبد جید بودا” stl=”https://deltaban.com/attraction/buddha-jade-temple/” sbs=”خرید بلیط چارتر” sbl=”https://deltaban.com/flights/”]

مذهب

یک کشور چند مذهبی است. بر طبق آمار سال ۲۰۱۰ میلادی در مورد افراد بالای ۱۵ سال، ۴۴.۲٪ افراد مقیم سنگاپور (به غیر از گردشگران و کارگران مهاجر) پیرو مذاهب بودایی و تائو هستند. همچنین ۱۸.۳٪ جمعیت این کشور مسیحی٬ ۱۴.۷٪ مسلمان٬ ۵.۱٪ هندو و ۰.۷٪ نیز پیرو سایر ادیان هستند. 10٪ از جمعیت آن نیز پیرو هیچ مذهبی نیستند.

دانشگاه های سنگاپور

دانشگاه صنعتی نانیانگ (NTU) با وسعت 200 هکتار و سرمایه گذاری مالی ۹۱۴ میلیون دلار در جنوب غربی کشور سنگاپور واقع شده است. این دانشگاه دارای ۱۱۰۰ عضو هیات علمی، ۳۷۳۹ پرسنل اداری-پژوهشی و ۲۸۹۴۹ دانشجو است که از این تعداد دانشجو ۸۷۴۳ نفر در سطح تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل میباشند. بر طبق آمار رسمی و رتبه بندیهای معتبر بین‌المللی این دانشگاه از برترین‌های دنیا در زمینه‌های مختلف علمی میباشد: -رتبه ۷۳ در کل رشته‌ها و رتبه ۳۳ در علوم مهندسی در رتبه بندی موسسه تایمز در سال 2009 -رتبه ۸ در دنیا از نظر ارجاعات (citations) مقالات علمی ISI در دنیا در علوم مهندسی در سال 2009 در زمینه آموزش و پژوهش دوره دکتری این دانشگاه دارای تبادلات مشترک بین‌المللی با سایر دانشگاه‌های تراز اول جهان است. به عنوان نمونه میتوان اشاره کرد به دوره مشترک دکتری و فوق دکتری این دانشگاه با انستیتو تکنولوژی ماساچوست (MIT).

دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) قدیمی‌ترین دانشگاه این شهر  است و همچنین از نظر تعداد دانشجو بزرگترین دانشگاه این کشور است. تونی بلر نخست‌ وزیر بریتانیا  نام این دانشگاه را در فهرست دانشگاه‌های تحت کمک هزینه تونی بلر در کنار نام دانشگاه دورهام و دانشگاه ییل قرار داد.

دانشگاه جیمز کوک

دانشگاه جیمز کوک واقع در شهر تانزویل در کوئینزلند، در سال ۱۹۷۰ تاسیس شد. جیمز کوک دومین دانشگاه قدیمی کویینزلند و اولین دانشگاه کویینزلند شمالی می‌باشد. در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰۰ دانشجو، حدود ۴۵۰۰ دانشجوی خارجی و ۴۳۳۷ کارمند دارد. فضای اطراف دانشگاه اکوسیستم بسیار جالبی دارد. جنگل‌های بارانی و گرمسیری و حضور صخره‌های جلبکی معروف استرالیا کافی است که یک محیط منحصربه‌فرد را ایجاد و دانشجویان را از سراسر دنیا به خود جذب کند. به طور کلی مناطق کویینزلند شمالی، با طبیعت دیگر قسمت‌های استرالیا و حتی قسمت‌های دیگر جهان متفاوت است.

«صخره‌های جلبکی» و «جنگل‌های بارانی» کویینزلند، به عنوان دو میراث ارزشمند طبیعی در جهان ثبت شده‌اند. دانشگاه ۳ کمپس اصلی در شمال کویینزلند و یک کمپس در سنگاپور دارد. کمپس داگلاس یا تانزویل، کمپس اصلی جیمز کوک است که در حومه شهرک داگلاس در شمال کویینزلند قرار دارد. کمپس ۳۸۶ هکتار مساحت دارد. تانزویل در شمال کویینزلند سالانه میلیون‌ها نفر توریست را به خود جذب می‌کند.

جیمزکوک بیش از ۲۰ موسسه تحقیقاتی معتبر دارد و هفتمین عضو دانشگاه‌های تحقیقاتی استرالیا می‌باشد. مهمترین زمینه‌های تحقیقاتی دانشگاه عبارتند از: علوم دریایی تنوع زیستی اکولوژی و محیط زیست نواحی گرمسیری، گرم شدن کره زمین، توریسم، پزشکی در نواحی گرمسیری، بهداشت عمومی و خدمات عمومی. جیمز کوک علاوه بر مراکز تحقیقاتی، ۵ ایستگاه تحقیقاتی نیز در نواحی کویینزلند شمالی دارد.جیمزکوک یکی از بهترین دانشگاه‌های کویینزلند به شمار می‌آید و در سطح ملی استرالیا در رتبه ۱۷ قرار می‌گیرد. در رده بندی شانگهای ۲۰۰۸ نیز در میان ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گرفت.

سفر به این شهر میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید پرواز چارتر از هزینه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل ارزان نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

[cn-suggest-posts sts=”مراکز خرید کوالالامپور” stl=”https://deltaban.com/attraction/kuala-lumpur-shoping-center/” sbs=”رزرو هتل ” sbl=”https://deltaban.com/hotel-reservation/”]

 

نظرات کاربران