بخشنامه ایرلاین های داخلی در مورد استرداد بلیط (به دلیل شیوع کرونا)

با توجه به شیوع بیماری کرونا، برخی از شرکت‌های هواپیمایی داخلی بخشنامه‌هایی در خصوص شرایط کنسل کردن بلیط‌های مسیرهای داخلی منتشر کرده‌اند.

:: شرایط کنسل کردن ایرلاین های داخلی طبق بخشنامه‌های رسمی برای تاریخ‌های مشخص شده به چه صورت است؟
بلیط هایی که تاریخ خرید و پرواز و همچنین تاریخ ثبت استرداد آنها به شرح زیر باشد بدون جریمه کنسل خواهد شد.

✔ هفتم اسفند ماه ۱۳۹۸

  • ماهان (مسیرهای داخلی)

بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز از ۶ اسفند تا ۱۵ فروردین باشد و مسافر ۳ ساعت قبل از پرواز استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • هواپیمایی ایران ایر (مسیرهای داخلی)

 بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از روز ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۱۲ فروردین ماه است، و بلیط های که تاریخ پرواز آنها تا ۷ اسفند ماه استرداد  تا ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، و بلیط هایی که تاریخ پرواز های از ۸ اسفند به بعد باشد، در صورتی که مسافرین استرداد خود را تا ۱۲ ظهر یک روز قبل از پرواز در سایت ثبت کرده باشند، بلیط بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • ایرلاین آسمان (مسیرهای داخلی)

 بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۹ فروردین باشد و مسافر ۳ ساعت قبل از پرواز استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • قشم ایر (مسیرهای داخلی)

  بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه باشد مسافر ۳ ساعت قبل از پرواز استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد (محدودیت در تاریخ پرواز وجود ندارد) بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • هواپیمایی آتا (مسیرهای داخلی)

 بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از روز ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۱۵ فروردین است، و استرداد بلیط تا ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • هواپیمایی ایرتور (مسیرهای داخلی)

 بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از روز ۶ اسفند ماه باشد و تاریخ پرواز آنها بین ۶ اسفند تا ۲۵ اسفند ماه است و استرداد بلیط تا ۵ ساعت قبل از پروازثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • هواپیمایی کاسپین (مسیرهای داخلی)

  بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از یکم اسفند ماه باشد و استرداد بلیط تا ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد بدون جریمه کنسل می‌شوند.

  • هواپیمایی معراج (مسیرهای داخلی)

 بلیط هایی که تاریخ پرواز آنها از 7 اسفند به بعد باشد و استرداد بلیط تا ۲۴ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شوند.

  • هواپیمایی وارش (مسیرهای داخلی)

بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه است و تاریخ پرواز آنها بین ۶ تا ۲۶ اسفند ماه باشد و استرداد حداقل ۸ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شوند.

  • هواپیمایی زاگرس (مسیرهای داخلی)

  بلیط‌هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۵ اسفند ماه و تاریخ پرواز آنها بین ۵ اسفند تا ۱۵ فروردین باشد و استرداد آنها بین ۵ تا ۱۳ اسفند ماه و تا ۳ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • سپهران (مسیرهای داخلی)

  بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۶ اسفند ماه باشد و مسافر تا ۱۲ ساعت قبل از پرواز و قبل از ۱۰ اسفند ماه استرداد خود را در سایت ثبت کرده باشد (محدودیت در تاریخ پرواز وجود ندارد) بدون جریمه کنسل می‌شود.

  • کیش ایر (مسیرهای داخلی)

 بلیط‌ هایی که تاریخ صدور آنها قبل از ۵ اسفند ماه است و تاریخ پرواز آنها بین ۵ تا ۱۷ اسفند ماه باشد و استرداد آنها ۲۴ ساعت قبل از پرواز در سایت ثبت شده باشد، بدون جریمه کنسل می‌شود. 

::  شرایط کنسل کردن بلیط برای پروازهایی خارج از بازه های زمانی اعلام شده در بالا به چه صورت است؟

در مورد پروازهای داخلی با تاریخ خرید و تاریخ پرواز خارج از بازه‌های اعلام شده در بالا، کنسل کردن بلیط مشمول جریمه خواهد بود. مبلغ جریمه طبق جدول درج شده روی بلیط خواهد بود.